Electronic commerce, which can be explained as the buying and selling of goods and services electronically, usually via the internet. Because it effects and chances many things on social and commercial life, the ethical rules about electronic commerce must be reconsidered. In electronic commerce ethics, both adaptation of traditional ethical issues to new conditions and completely new ethical aspects must be considered. In this paper, ethical issues related to electronic commerce, especially on B2C, are discussed in four topiscs as: “consumer privacy”, “unsolicited commercial e-mail (spam)”, “electronic commerce applications targeted to children” and “other ethical aspects related with the electronic commerce”.
Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerinin tamamının veya bir kısmının internet gibi elektronik ortamlar üzerinden yapılması şeklinde ifade edilebilen elektronik ticaretin, sosyal ve ticari hayatı etkilemesi ve bu alanlarda bir takım değişikliklere neden olmasından dolayı, bu konularla ilgili etik kuralların yeniden ele alınması ihtiyacı ortaya çıkmaktadır. Elektronik ticaret etiği konusunda, hem geleneksel pazarlamada bahsedilen etik konuların elektronik ticaretin gerektirdiği yeni koşullara uyarlanması, hem de internetin yapısı gereği tamamen yeni bazı etik konuların ortaya çıkması söz konusudur. Bu çalışmada, elektronik ticaretle gündeme gelen etik konular, yeni gelişmeler dikkate alınarak ve bütüncül bir bakış açısıyla incelenmiştir. Elektronik ticaretin farklı modelleri bulunmasında rağmen, en yaygın modelinin B2C (işletmeden müşteriye ticaret) olması nedeniyle, konunun bu yönüne daha fazla ağırlık verilmiştir. Bu çalışmada elektronik ticaretle gündeme gelen etik konular; “Kişisel Bilgilerin Gizliliği”, ”İzinsiz Ticari E-posta (SPAM)”, “Çocuklara Yönelik Elektronik Ticaret Uygulamaları” ve “Elektronik Ticaret Etiği ile İlgili Diğer Konular” olmak üzere dört başlık halinde incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Eylül 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Güz |
İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553