Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tüketicilerde E-Perakendeci Markası Algısı: Trendyolmilla Örneği

Yıl 2023, Cilt: 19 Sayı: 1, 182 - 194, 27.06.2023

Öz

Bu çalışmada, son dönemde sıklıkla adını duyduğumuz e-perakendecilik kavramına yönelik tüketicilerin algısı ele alınmaktadır. Makalede gelişen teknolojiyle birlikte değişen alışkanlıklarımıza ve hayatımızın bir parçası haline gelen online alışverişe değinilmiştir. Online alışveriş kavramı, internet üzerinden satın alma işlemi anlamına gelmektedir. Online alışverişle beraber duymaya başladığımız e-perakendecilik kavramı da günlük yaşantımızda yer edinmiştir. E-perakendecilik, internetten veya online platformlar üzerinden hizmet sunmak ve satış yapmak anlamına gelmekte ve geleneksel perakendeciliğin yeniçağı olarak adlandırılmaktadır. Pandemi ile geleneksel perakendecilikten elektronik perakendeciliğe geçiş hızlanmıştır. E- perakendeciliğin güçlenmesi ile e-perakendeci markaları doğmuştur. Bu değişen alışveriş anlayışıyla birlikte tüketici algısında da değişiklikler olmuştur. Bu çalışmada son yıllarda adından sıklıkla söz ettiren ve bir e-perakendeci markası olan Trendyolmilla örneği üzerinden, e-perakende markalarının tüketicilerdeki algısı araştırılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Trendyolmilla hakkında tüketicilerin yaptığı yorumlar üzerinde içerik analizi yapılarak 11 adet temaya ulaşılmıştır. Bu ulaşılan bulgular doğrultusunda tüketicinin, e-perakendecilik ve e-perakendeci markası kavramlarını nasıl algıladıkları bir örnek üzerinden ortaya konmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Ambaye, M. (2005). A Consumer Decision Process Model for The Internet. Degree of Doctor of Philosophy. School of Information Systems, Computing and Mathematics Brunel University.
  • Albar Özbucak, B. & Duman, T. (2011). Bir Tüketici Grubu Olarak Kadınların Mağaza Markalı Ürünlere Karşı Tutumları: Giresun İli Örneği, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı 38, ss.79-100.
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş., Torlak, Ö. (2014). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, (1.Baskı). Beta Yayıncılık.
  • Aydın, N. (2018). Nitel araştırma yöntemleri: Etnoloji. Uluslararası Beşerî ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, 2(2), 60-71.
  • Bayrak, T. (2023). E-Ticarette Müşteri Mağduriyeti: Trendyol Örneği. Yeni Yüzyıl'da İletişim Çalışmaları, Yeni Yüzyıl'da İletişim Çalışmaları Dergisi Kongre Özel Sayısı, 67-80.
  • Butler, P. ve Peppard, J, (1998). Consumer Purchasing on The İnternet: Processes And Prospects. European Management Journal, 16(5), 600-610
  • Ceylan, H. H., Aydın, S., & Köse, B. (2016). Tüketicilerin Farklı Fiyat Düzeylerinde Üretici ve Market Marka Tercihleri Üzerine Bir Araştırma. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8 (3), 1-9
  • Coşkun, R., Altunışık, R. Yıldırım, E. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, 9. Sakarya Kitabevi.

E-Retailer Brand Perception among Consumers: The Example of Trendyolmilla

Yıl 2023, Cilt: 19 Sayı: 1, 182 - 194, 27.06.2023

Öz

In this study, the perception of consumers towards the concept of e-retailing, which we have heard frequently recently, is discussed. The article mentions our changing habits with the developing technology and online shopping, which have become a part of our lives. The concept of online shopping means purchasing over the Internet. The concept of e-retailer, which we started to hear with online shopping, has also taken a place in our daily life. E-retailing means providing services and selling over the internet or online platforms and is called the new age of traditional retailing. The transition from traditional retailing to electronic retailing has accelerated with the pandemic. With the strengthening of e-retailing, e-retailer brands were born. Along with this changing transformed shopping concept, consumer perception has also changed. In this study, the perception of consumers about e-retail brands was investigated through the example of Trendyolmilla, an e-retailer brand that has been mentioned frequently in recent years. The qualitative research method was preferred in the study. 11 themes were reached by conducting content analysis with the comments made by consumers about Trendyolmilla. In line with these findings, it has been tried to reveal how the consumer perceives the concepts of e-retailing and e-retailer brand through an example.

Kaynakça

  • Ambaye, M. (2005). A Consumer Decision Process Model for The Internet. Degree of Doctor of Philosophy. School of Information Systems, Computing and Mathematics Brunel University.
  • Albar Özbucak, B. & Duman, T. (2011). Bir Tüketici Grubu Olarak Kadınların Mağaza Markalı Ürünlere Karşı Tutumları: Giresun İli Örneği, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı 38, ss.79-100.
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş., Torlak, Ö. (2014). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, (1.Baskı). Beta Yayıncılık.
  • Aydın, N. (2018). Nitel araştırma yöntemleri: Etnoloji. Uluslararası Beşerî ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, 2(2), 60-71.
  • Bayrak, T. (2023). E-Ticarette Müşteri Mağduriyeti: Trendyol Örneği. Yeni Yüzyıl'da İletişim Çalışmaları, Yeni Yüzyıl'da İletişim Çalışmaları Dergisi Kongre Özel Sayısı, 67-80.
  • Butler, P. ve Peppard, J, (1998). Consumer Purchasing on The İnternet: Processes And Prospects. European Management Journal, 16(5), 600-610
  • Ceylan, H. H., Aydın, S., & Köse, B. (2016). Tüketicilerin Farklı Fiyat Düzeylerinde Üretici ve Market Marka Tercihleri Üzerine Bir Araştırma. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8 (3), 1-9
  • Coşkun, R., Altunışık, R. Yıldırım, E. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, 9. Sakarya Kitabevi.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Pınar Saygın 0000-0001-8435-2924

Dilara Gençağa 0000-0003-4586-0787

Erken Görünüm Tarihi 24 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2023
Kabul Tarihi 9 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Saygın, E. P., & Gençağa, D. (2023). E-Retailer Brand Perception among Consumers: The Example of Trendyolmilla. Ekonomik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 19(1), 182-194.

İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU

Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr

ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553