Bu çalışmanın amacı; restoranlarda kalanlı ve yuvarlama fiyat uygulamalarıyla ilgili yabancı turist algılamalarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda; restoranlarda “.00, .99 ve .90” şeklindeki fiyat uygulamaları, menü fiyatlarına uygulanmış ve yabancı turist algılamaları incelenerek restoran işletmelerine kalanlı ve yuvarlama fiyat uygulamaları hakkında somut bilgiler sunulmak istenmiştir. Elde edilen bulgulara göre yabancı turistler; indirim, iyi-değer, ucuz, ucuzluk, düşük kalite, fiyat oyunu gibi kavram ve düşünceleri “.99 kalanlı” fiyat uygulamalarıyla ilişkilendirirken; kalite, prestij, ödeme kolaylığı, kolay anlaşılırlık, net fiyat, dürüst fiyat, güvenilir fiyat gibi kavram ve düşünceleri yuvarlama “.00” fiyat uygulamaları ile ilişkilendirmektedir
odd price-ending round price-ending value quality psychological pricing
Bu çalışmanın amacı; restoranlarda kalanlı ve yuvarlama fiyat uygulamalarıyla ilgili yabancı turist algılamalarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda; restoranlarda “.00, .99 ve .90” şeklindeki fiyat uygulamaları, menü fiyatlarına uygulanmış ve yabancı turist algılamaları incelenerek restoran işletmelerine kalanlı ve yuvarlama fiyat uygulamaları hakkında somut bilgiler sunulmak istenmiştir. Elde edilen bulgulara göre yabancı turistler; indirim, iyi-değer, ucuz, ucuzluk, düşük kalite, fiyat oyunu gibi kavram ve düşünceleri “.99 kalanlı” fiyat uygulamalarıyla ilişkilendirirken; kalite, prestij, ödeme kolaylığı, kolay anlaşılırlık, net fiyat, dürüst fiyat, güvenilir fiyat gibi kavram ve düşünceleri yuvarlama “.00” fiyat uygulamaları ile ilişkilendirmektedir
kalanlı fiyat yuvarlama fiyat değer kalite psikolojik fiyatlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |