BibTex RIS Kaynak Göster

Psikolojik Fiyatlama Stratejisi Olarak Restoranlarda Kalanlı ve Yuvarlama Fiyat Uygulamalarıyla İlgili Yabancı Turist Algılamaları

Yıl 2014, , 99 - 123, 01.01.2014
https://doi.org/10.18354/esam.80374

Öz

Bu çalışmanın amacı; restoranlarda kalanlı ve yuvarlama fiyat uygulamalarıyla ilgili yabancı turist algılamalarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda; restoranlarda “.00, .99 ve .90” şeklindeki fiyat uygulamaları, menü fiyatlarına uygulanmış ve yabancı turist algılamaları incelenerek restoran işletmelerine kalanlı ve yuvarlama fiyat uygulamaları hakkında somut bilgiler sunulmak istenmiştir. Elde edilen bulgulara göre yabancı turistler; indirim, iyi-değer, ucuz, ucuzluk, düşük kalite, fiyat oyunu gibi kavram ve düşünceleri “.99 kalanlı” fiyat uygulamalarıyla ilişkilendirirken; kalite, prestij, ödeme kolaylığı, kolay anlaşılırlık, net fiyat, dürüst fiyat, güvenilir fiyat gibi kavram ve düşünceleri yuvarlama “.00” fiyat uygulamaları ile ilişkilendirmektedir

Kaynakça

  • Aaalto-Setala, V. (2005) How Do Markets Behave? The Adjustment of Price Endings, Journal of Product & Brand Management, 14/7: 455-459
  • Akat, Ö. (2001) İşletme Politikası Ve Stratejik Pazarlama, Ekin Kitabevi Yayınları: Bursa.
  • Alagöz, M (2005) Paradan Sıfır Atmanın Gerekçeleri, Sonuçları ve Türk Lirasına İade-i
  • İtibar, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 14:39-54. Binger, B. R. ve Hoffman, E. (1998) Microeconomics With Calculus, (2nd Edition), Reading
  • MA: Addison-Wesley Educational Publishers, Inc. Bizer, G. Y. ve Schindler R. M. (2005) Direct Evidence of Ending-Digit Drop-Off In Price,
  • Information Processing, Psychology & Marketing, 22/10:771-783. Deniz, M. H. (2011) Markalı Ürün Tercihlerinin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi,
  • Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, Sayı 62: 243:268. Durmuş vd.(2011) Kişisel Faktörlerin Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir
  • Araştırma, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, Cilt 2, Sayı 1:114-134. Friedman, L. (1967) Psychological Pricing In The Food Industry, In Prices: Issues In Theory,
  • Practice And Public Policy :187-201, University of Pennsylvania Pres. Gülçubuk, A. (2008) Müşteri Bağlılığı Yaratmada Fiyat Politikasının Önemi ve Uygulanan
  • Fiyatlandırma Yöntemlerinin Değerlendirilmesi. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Celal Bayar Üniversitesi İ. İ. B. F. Manisa, Cilt 15, Sayı 1: 15-26. Hançer, M., Biçici, F. ve Tanrısevdi, A. (2007) Fiyat Sonu Yazım Stratejiler:Kafe ve Restoran
  • Menü Fiyatlarının Öğrenci Algıları Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Nitel Bir Çalışma, Anatoila: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18/1:21-32. Kotler P. ve Keller, K. (2012) Marketing Management (14th Edition). Prentice Hall, New Jersey.
  • Kreul, L. M. (1982) Magic numbers: Psychological Aspects of Menu Pricing, Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 23: 70-75.
  • Monroe, K.B: (1990) Pricing: Making Profitable Decisions, McGraw-Hill: New York.
  • Nagel T. T. ve Holden, R. K. (1995) The Strategy And Tactics Of Pricing: A Guide To
  • Profitable Decision Making, (2 Edition), Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall: New Jersey. Naipaul, S. ve Parsa, H. G. (2001) Menu Price Endings That Communicate Value and Quality, Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 42/1:26-37.
  • Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2007) Tüketici Davranışı, MediaCat Kitapları: İstanbul.
  • Parsa, H. G. ve Hu, H-H. (2004) Price-Ending Practices And Cultural Differences In The Food Service Industry: A Study of Taiwanese Restaurants, Food Service Technology, 4:21
  • Rao, V. R. (1984) Pricing Research In Marketing: The State Of Art, Journal Of Busienss, Vol, 57:39-60.
  • Rızaoğlu, B. ve Hançer, M. (2005) Menü ve Yönetim, Detay Yayıncılık: Ankara.
  • Rudolph, H. J. (1954) Pricing For Today’s Market, Printers Ink.
  • Schindler, R. M. ve Chandrashekaran (2004) Influence Of Price Endings On Price Recall: A
  • By-Digit Analysis, Journal Of Product & Brand Management, 13/7: 514-524
  • Schindler, R. M. ve Kirby, P. N. (1997) Patterns of Rightmost Digits Used in Advertised
  • Prices: Implications for Nine-Ending Effects, Journal of Consumer Research, 24: 192-201
  • Schindler, R. M. (1991) “Meaning of a Price Ending” Advances in Consumer Research, Vol, 18: 794-801.
  • Stevens, P. (1990) (Çev: Erçoban, B. ve Timur, D.). Lokanta İşletmeciliği. Eskişehir: Anadolu
  • Üniversitesi Matbaası. Stiving, M. A. (2000) Price-Endings When Prices Signal Quality, Management Science, 46 (12): 1617-1629.
  • Stiving, M. and Russel S. Winer. (1997) An Empirical Analysis Of Price Endings Using
  • Scanner Data, Journal of Marketing Research, 25:331-341. Thaler, R. (1980) Toward A Positive Theory Of Consumer Choice, Journal Of Economic
  • Behavior And Organization, 1:39-60. Twedt, D. W. (1965) Does The 9 ‘Fixation’ In Retail Pricing Really Promote Sales? Journal Of Marketing, 29:54-55.
  • Yükselen, Cemal (2003) Pazarlama: İlkeler-Yönetim (4. Basım), Detay Yayıncılık: Ankara. Beyan
  • Bu çalışmanın bir kısmı 21-24 Ekim 2010 tarihlerinde Mersin’de düzenlenmiş olan 10. Ulusal
  • Turizm Kongresi’nde bildiri olarak sunulmuştur.

PSİKOLOJİK FİYATLAMA STRATEJİSİ OLARAK RESTORANLARDA KALANLI ve YUVARLAMA FİYAT UYGULAMALARIYLA İLGİLİ YABANCI TURİST ALGILAMALARI

Yıl 2014, , 99 - 123, 01.01.2014
https://doi.org/10.18354/esam.80374

Öz

Bu çalışmanın amacı; restoranlarda kalanlı ve yuvarlama fiyat uygulamalarıyla ilgili yabancı turist algılamalarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda; restoranlarda “.00, .99 ve .90” şeklindeki fiyat uygulamaları, menü fiyatlarına uygulanmış ve yabancı turist algılamaları incelenerek restoran işletmelerine kalanlı ve yuvarlama fiyat uygulamaları hakkında somut bilgiler sunulmak istenmiştir. Elde edilen bulgulara göre yabancı turistler; indirim, iyi-değer, ucuz, ucuzluk, düşük kalite, fiyat oyunu gibi kavram ve düşünceleri “.99 kalanlı” fiyat uygulamalarıyla ilişkilendirirken; kalite, prestij, ödeme kolaylığı, kolay anlaşılırlık, net fiyat, dürüst fiyat, güvenilir fiyat gibi kavram ve düşünceleri yuvarlama “.00” fiyat uygulamaları ile ilişkilendirmektedir

Kaynakça

  • Aaalto-Setala, V. (2005) How Do Markets Behave? The Adjustment of Price Endings, Journal of Product & Brand Management, 14/7: 455-459
  • Akat, Ö. (2001) İşletme Politikası Ve Stratejik Pazarlama, Ekin Kitabevi Yayınları: Bursa.
  • Alagöz, M (2005) Paradan Sıfır Atmanın Gerekçeleri, Sonuçları ve Türk Lirasına İade-i
  • İtibar, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 14:39-54. Binger, B. R. ve Hoffman, E. (1998) Microeconomics With Calculus, (2nd Edition), Reading
  • MA: Addison-Wesley Educational Publishers, Inc. Bizer, G. Y. ve Schindler R. M. (2005) Direct Evidence of Ending-Digit Drop-Off In Price,
  • Information Processing, Psychology & Marketing, 22/10:771-783. Deniz, M. H. (2011) Markalı Ürün Tercihlerinin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi,
  • Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, Sayı 62: 243:268. Durmuş vd.(2011) Kişisel Faktörlerin Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir
  • Araştırma, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, Cilt 2, Sayı 1:114-134. Friedman, L. (1967) Psychological Pricing In The Food Industry, In Prices: Issues In Theory,
  • Practice And Public Policy :187-201, University of Pennsylvania Pres. Gülçubuk, A. (2008) Müşteri Bağlılığı Yaratmada Fiyat Politikasının Önemi ve Uygulanan
  • Fiyatlandırma Yöntemlerinin Değerlendirilmesi. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Celal Bayar Üniversitesi İ. İ. B. F. Manisa, Cilt 15, Sayı 1: 15-26. Hançer, M., Biçici, F. ve Tanrısevdi, A. (2007) Fiyat Sonu Yazım Stratejiler:Kafe ve Restoran
  • Menü Fiyatlarının Öğrenci Algıları Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Nitel Bir Çalışma, Anatoila: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18/1:21-32. Kotler P. ve Keller, K. (2012) Marketing Management (14th Edition). Prentice Hall, New Jersey.
  • Kreul, L. M. (1982) Magic numbers: Psychological Aspects of Menu Pricing, Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 23: 70-75.
  • Monroe, K.B: (1990) Pricing: Making Profitable Decisions, McGraw-Hill: New York.
  • Nagel T. T. ve Holden, R. K. (1995) The Strategy And Tactics Of Pricing: A Guide To
  • Profitable Decision Making, (2 Edition), Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall: New Jersey. Naipaul, S. ve Parsa, H. G. (2001) Menu Price Endings That Communicate Value and Quality, Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 42/1:26-37.
  • Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2007) Tüketici Davranışı, MediaCat Kitapları: İstanbul.
  • Parsa, H. G. ve Hu, H-H. (2004) Price-Ending Practices And Cultural Differences In The Food Service Industry: A Study of Taiwanese Restaurants, Food Service Technology, 4:21
  • Rao, V. R. (1984) Pricing Research In Marketing: The State Of Art, Journal Of Busienss, Vol, 57:39-60.
  • Rızaoğlu, B. ve Hançer, M. (2005) Menü ve Yönetim, Detay Yayıncılık: Ankara.
  • Rudolph, H. J. (1954) Pricing For Today’s Market, Printers Ink.
  • Schindler, R. M. ve Chandrashekaran (2004) Influence Of Price Endings On Price Recall: A
  • By-Digit Analysis, Journal Of Product & Brand Management, 13/7: 514-524
  • Schindler, R. M. ve Kirby, P. N. (1997) Patterns of Rightmost Digits Used in Advertised
  • Prices: Implications for Nine-Ending Effects, Journal of Consumer Research, 24: 192-201
  • Schindler, R. M. (1991) “Meaning of a Price Ending” Advances in Consumer Research, Vol, 18: 794-801.
  • Stevens, P. (1990) (Çev: Erçoban, B. ve Timur, D.). Lokanta İşletmeciliği. Eskişehir: Anadolu
  • Üniversitesi Matbaası. Stiving, M. A. (2000) Price-Endings When Prices Signal Quality, Management Science, 46 (12): 1617-1629.
  • Stiving, M. and Russel S. Winer. (1997) An Empirical Analysis Of Price Endings Using
  • Scanner Data, Journal of Marketing Research, 25:331-341. Thaler, R. (1980) Toward A Positive Theory Of Consumer Choice, Journal Of Economic
  • Behavior And Organization, 1:39-60. Twedt, D. W. (1965) Does The 9 ‘Fixation’ In Retail Pricing Really Promote Sales? Journal Of Marketing, 29:54-55.
  • Yükselen, Cemal (2003) Pazarlama: İlkeler-Yönetim (4. Basım), Detay Yayıncılık: Ankara. Beyan
  • Bu çalışmanın bir kısmı 21-24 Ekim 2010 tarihlerinde Mersin’de düzenlenmiş olan 10. Ulusal
  • Turizm Kongresi’nde bildiri olarak sunulmuştur.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fırat Biçici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Biçici, F. (2014). PSİKOLOJİK FİYATLAMA STRATEJİSİ OLARAK RESTORANLARDA KALANLI ve YUVARLAMA FİYAT UYGULAMALARIYLA İLGİLİ YABANCI TURİST ALGILAMALARI. Ege Stratejik Araştırmalar Dergisi, 5(1), 99-123. https://doi.org/10.18354/esam.80374