Bu
çalışmanın temel amacı, İzmir’deki inovasyon dinamiklerini anlamak için, ildeki
inovatif firmaların inovasyon yönetimi perspektifini ve gelecek algılarını
ortaya çıkartmaktır. Buna bağlı olarak, İzmir’deki 20 inovatif firma, yarı
yapılandırılmış yüz yüze görüşme tekniği kullanarak ve içerik analizi yaparak
incelenmiştir. Çalışma çıktıları temel olarak, inovasyon yönetiminin farklı
başlıkları altında çeşitli yaklaşımlar olduğunu göstermektedir. Örneğin,
firmaların % 85’inin ürün inovasyonuna, % 30’unun da hem stratejik hem de
inovasyon planına sahip olduğunu ortaya çıkartmıştır. Ayrıca, firmaların % 75’i
inovatif faaliyetler ile ilgilenen bir birimin ve aynı zamanda atanmış bir
yöneticinin olduğundan bahsetmektedir. Katılımcıların % 85’i yaratıcı düşünceyi
ve inovasyonu tetikleyecek çeşitli araçlar kullanmaktadır ki, inovatif
fikirlerin % 65’i, çalışan önerilerinden çıkmıştır. Firmaların sadece % 35’i
inovatif perspektifler yakalamak için sistematik bir yaklaşımı olduğunu ifade
etmektedir. Sonuçlar inovasyon yönetimi ve bölgenin gelecek durumu ile ilgili
çok boyutlu bir perspektifi işaret etmektedir. Firmaların algısındaki bu
farklılık, firmaların inovasyon alanındaki başarısının, standart bir prosedürü
izlemek yerine, kendilerinin özgün anlayışları doğrultusunda gerçekleştiğini
göstermektedir.
İnovasyon Araştırma Geliştirme İnovasyon Yönetimi İzmir Vaka Çalışması
Primary purpose of the study is to find out the innovation management perspectives and future perceptions of innovative firms in İzmir, Turkey, in order to understand the current and future innovation dynamics of the province. Accordingly, 20 innovative firms in Izmir are analysed by using a face to face semi-structured interview technique and performing a content analysis. Study outcomes basically revealed a great diversion in various topics of innovation management. For instance; 85 % of firms focus on product innovation and 30 % of firms have both a strategic plan and an innovation plan. In addition, 75 % of firms mentioned that there is either a department or an appointed manager in dealing with innovation activities. 85 % of respondents use several tools to trigger creative thinking and innovation whereas 65 % of innovative ideas are generated from employees’ suggestions. Only 35 % of firms emphasized that they have a systematic approach in finding out innovative perspectives.
Results indicate a multidimensional understanding of innovation management and also in future perspective of the province. This diversion in the perception of firms, reveal that firms gain success in innovation, through a unique understanding of their own, more than implementing a standard procedure.
Innovation Research Development Innovation Management İzmir Case Study
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 2 |