Amaç: Bu çalışmada ayaktan tedavi hizmetleri için başvuran, damar yolu açılan ve kan alınan çocukların kaygısını azaltmak için illüstre edilmiş ve bilişsel davranışsal teknikle hazırlanmış "Süper Çocuk" girişiminin etkinliğinin belirlenmesi amaçlandı.
Yöntemler: Çalışma bir çocuk hastanesinin ayaktan tedavi hizmetlerine başvuran ve intravenöz kanül uygulanan 5-10 yaş grubu çocuklarla yürütüldü. Kontrol gruplu, ön-test, ara-test ve son-test şekilde tasarlandı. Çalışmaya 72 çocuk dahil edildi (deney grubu = 36, kontrol grubu = 36). Çalışmada çocukların kaygısı Çocuk Anksiyete Skalası-Durumluluk ile değerlendirildi. Girişim olarak bilişsel davranış tekniklerle hazırlanmış, süper kahraman analojisini içeren "Süper Çocuk" kartları ve posterleri kullanıldı.
Bulgular: Deney ve kontrol grubundaki çocukların yaş (t = 0,571; p = 0,570) ve cinsiyetleri (X2 = 0,225; p = 0,635) benzerdi. Çocukların %50'sinden fazlasının ağrılı işlemlerle ilgili bilgi almadığı tespit edildi. İntravenöz kateter işlemi sırasında girişim grubundaki çocukların kontrol grubundaki çocuklara kıyasla daha az kaygı yaşadıkları belirlendi (p < 0,05).
Sonuç: Bilişsel davranışsal teknikle hazırlanan, çocuğa işlemlerle ilgili bilgiler veren illüstüre "Süper Çocuk" posterlerinin çocuğun prosedürel kaygısını azaltmada etkili olduğu bulundu.
Objective: The aim of this study was to determine the effectiveness of the "Super Kid" intervention, which was prepared with an illustrated cognitive behavioral technique to reduce the anxiety of children who were admitted for outpatient services, had intravenous access, and had blood drawn.
Methods: The study was conducted with children aged 5-10 years who were admitted to the outpatient services of a children's hospital and underwent intravenous cannula. It was designed as a control group, pre-test, mid-test, and post-test. The study included 72 children (experimental group = 36, control group = 36). Children's anxiety was assessed with the Child Anxiety Scale-State. "Super Kid" cards and posters with superhero analogy prepared with cognitive behavioral techniques were used as intervention.
Results: Children in the experimental and control groups were similar in age (t =.571; p=.570) and gender (X2 =.225; p=.635). It was found that more than 50% of the children did not receive information about painful procedures. During intravenous catheterization, children in the intervention group experienced less anxiety than children in the control group (p<.05).
Conclusion: Super Kid" illustration cards and posters prepared with cognitive behavioral technique, giving information to the child about the procedures, were found to be effective in reducing procedural anxiety in children.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ağustos 2022 |
Kabul Tarihi | 22 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License