Amaç: Üniversite öğrencilerinin cinsel sağlıkla ilgili bilgi gereksinimi ve cinsel eğitime yönelik tutumları belirlemek amacıyla yapılan bir çalışmadır.
Yöntemler: Bu çalışma nicel araştırma yöntemlerinden tanımlayıcı kesitsel bir çalışmadır. Araştırma Eylül 2021 – Ocak 2022 tarihleri arasında 989 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya başlamadan önce etik kurul onayı alındı. Veriler araştırmacılar tarafından Office 365 programı aracılığıyla online olarak hazırlanan kişisel bilgi formu, cinsel sağlık formu ve Cinsel Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının 19,76±1,32 olduğu ve %77,8'inin kız olduğu belirlendi. Öğrencilerin sosyodemografik özelliklerinin, sağlık bölümünde öğrenim görmelerinin, yaşadıkları yerin, ebeveynlerinin eğitim ve çalışma durumlarının cinsel eğitime yönelik tutumları üzerinde istatistiksel olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Özellikle öğrencilerin %69,1'i üniversitede cinsel sağlık danışma merkezinin olmasını istiyordu. Cinsel sağlıkla ilgili öğrencilerin yaklaşık dörtte birinin bu konuda eğitim aldığı, %58,0'inin sağlık personelinden, %15,3'ünün danışma merkezinden eğitim almak istediğini belirttiği belirlendi. Öğrencilerin aile planlaması eğitimine ihtiyaç duydukları tespit edilmiştir. Aile planlaması yöntemleri konusunda bilgisi olan öğrencilerin cinsel eğitime yönelik tutumlarının daha yüksek olduğu istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur.
Sonuç: Üniversiteler ve sağlık kurumları ile iş birliği içinde öğrencilerin yararlanabileceği danışma kurullarının oluşturulması önerilebilir.
Objective: In this study it is aimed to determine the information needs of university students about sexual health and their attitudes towards sexual education.
Methods: This study is a descriptive cross-sectional study from quantitative research methods. The research was carried out with the participation of 989 students between September 2021 and January 2022. The data were collected by the researchers using the personal information form, sexual health form, and Attitude towards Sex Education Scale, which were prepared online by the researchers through the Office 365 program.
Results: It was determined that the mean age of the students participating in the study was 19.76±1.32 and 77.8% of them were female. It was found that the sociodemographic characteristics of the students, studying in the health department, the place of residence, the education and working status of their parents were found to have a statistically significant effect on their attitudes towards sexual education. Especially, 69.1% of the students wanted to have a sexual health counseling center in the university. It was determined that approximately one fourth of the students related to sexual health received training on this subject, and 58% stated that they wanted to receive training from the health personnel and 15.3% from the counseling center. It has been determined that students need family planning education. It was found statistically significant that students who had knowledge about family planning methods had higher attitudes towards sexual education.
Conclusion: It can be suggested to establish advisory boards that students can benefit from in cooperation with universities and health institutions.
Sexual Health Sexual Education Sexuality İnformation Student
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ebelik (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 29 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License