One of the issues that are important in teaching of god belief is to
open the ways of this belief that on one hand religion offers them right and
acceptable, on the other hand learners can conceive originally and freely and can
express them through statements, situations and actions. In context of this study,
it is aimed to be evaluated the knowledges, abilities and skills of student teachers
about the teaching of God belief according to specified criteria such as take into account the learner's reasoning (mentally), emotional and affective abilities,
contribute to students in the preparation and implementation process of the
activities their ideas and actions, ensure the participation of students for activities
and respect for the autonomy of the learner in the learning process. In this study,
case study is one of the qualitative research designs was utilized and 14 activities
prepared for the teaching of this subject and are considered to be originally were
analyzed. In these analyzes, it has been identified the necessity of improving
competences of student teachers on the teaching of God belief, using the activities
caring children's feelings of love-binding in religious education and to be enabled
children both mentally and physically in the teaching process and respecting their
choose about God belief
Allah inancı eğitim-öğretiminde önemli olan, bir yandan dinin doğru ve
kabul edilebilir gördüğü, diğer yandan da öğrenenlerin özgün ve özgür olarak
tasavvur edebildikleri ve bu tasavvurlarını da dil, hal ve eylem yoluyla ifade
edebildikleri bir Allah inancının kapılarını açabilmektir. Bu çalışmada, Eskişehir
Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü son
sınıfında okuyan öğretmen adaylarından seçilen bir grubun Allah inancının
öğretimine ilişkin sahip oldukları bilgi, kabiliyet ve becerilerinin aşağıda kısaca
anılacak olan kıstaslar eşliğinde değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu meyanda,
nitel araştırma desenlerinden vaka çalışmasından yararlanılmış ve Allah inancı
konusunun öğretimine ilişkin hazırlanan etkinliklerden orijinal olduğu
düşünülen 14 etkinlik incelenmiştir. Yapılan bu incelemede, sınıf öğretmeni
adaylarının Allah inancının öğretimi konusundaki geliştirdikleri etkinliklerin
öğrenenin muhakeme (akli), duygusal ve duyuşsal yeteneklerine hitap
edilebilmeleri ve buna ilaveten etkinliğin hazırlanma ve uygulanma süreçlerinde
öğrencilerinde fikir ve eylemleriyle emek sunmaları ve faal katılım sağlamaları
kıstas olarak göz önünde bulundurulmuştur. Diğer bir değerlendirme ölçütü ise,
öğrenme sürecinde öğrenenin muhtariyetine saygı gösterilmesi hususudur.
Diğer ID | JA68ZA53FH |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ESOGUIFD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.