Kurumları ayakta tutan ve varlıklarının devam etmesini sağlayan iksir,
değişime ve gelişime ayak uydurmalarıdır. Yeni durumlara göre pozisyonlarını
gözden geçiremeyen, yeni şartlar doğrultusunda kendini yenileyemeyen
kurumlar, er veya geç tarih sahnesinden çekilmek zorunda kalırlar. Dini olmaları
bile, onları bu acı sondan kurtaramaz. Bilim tarihimizde bunun en bariz örneğini
Osmanlı medreseleri oluşturur. Bütün çabalara rağmen, gerekli yapısal
dönüşümleri gerçekleştirmemekte ısrarla direnen bu ünlü eğitim kurumları,
tasfiye olmaktan kendilerini kurtaramamışlardır.
Günümüzde ülkemizde faaliyet gösteren yüksek din eğitimi kurumlarının da
çağımızın dini ihtiyaçlarına ve beklentilerine cevap verebilme noktasında benzer
bir tehlike ile karşı karşıya olduğunu söyleyebiliriz. Şayet ülke olarak, alanlarında
son derece iyi yetişmiş, içinde yaşadığı çağı doğru okuyabilecek, stratejik ve
konjonktürel gelişmeleri anlamlandırabilecek, günceli takip edebilecek ve bütün
bunların doğurduğu dini problemlere sağlıklı çözümler üretebilecek kapasiteye
sahip ilahiyatçılar yetiştirmek istiyorsak, bu kurumlarda gerekli dış ve iç yapı
dönüşümlerini ve akademik değişimleri vakit geçirmeden yapmalıyız. Bunun için
kâfi miktarda gerekçeye sahibiz.
Yüksek din eğitimi kurumlarımızda değişimin kanaatimizce en önemli
gerekçelerini, toplumsal ihtiyaçların çeşitlenerek artması, tek tipli öğretimin
olumsuz sonuçlar doğurması, mevcut programların istihdam alanlarına yönelik
olmaması, uluslararası boyutun ihmal edilmesi ve strateji eksikliği
oluşturmaktadır. Biz bu çalışmamızda bu ana gerekçeleri detaylandırdık.
Amacımız ülkemizde yapılan din eğitiminin kalitesinin artmasına katkıda
bulunmaktır.
Din eğitimi İlahiyat Fakültesi İhtiyaç Tek Tiplilik Yenilik Strateji
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 5 |
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ESOGUIFD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.