Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINING THE RELATIONSHIP BETWEEN THE 8TH GRADE MIDDLE SCHOOL STUDENTS’ ATTITUDES TOWARDS MATHEMATICS COURSE AND THEIR TEST ANXIETY LEVELS

Yıl 2023, , 1460 - 1471, 20.10.2023
https://doi.org/10.17755/esosder.1249161

Öz

Kaynakça

  • Alkayış, A. (2020). Psikolojik açıdan sınav kaygısı ve baş etmenin yolları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Avcı, E., Coşkuntuncel, O., & İnandı, Y. (2011). Ortaöğretim on ikinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 50-58.
  • Ayan, A. (2014). Ortaokul öğrencilerinin matematik özyeterlik algıları, motivasyonları, kaygıları ve tutumları arasındaki ilişki. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi.
  • Bacanlı, F., & Sürücü, M. (2006). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sınav kaygıları ve karar verme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 12(45), 7–35.
  • Bal, P. A. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 53-68.
  • Bandura, A. (1994). Encyclopedia of human behaviour. v.s. ramachaudran (Ed.), Selfefficacy (pp. 71-81). New York: Academic Press.
  • Bindak, R. (2005). İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği. Fırat Üniversitesi. Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi,17(2),442-448.
  • Brown, A., & Lee, C. (2019). Investigating the relationship between mathematics anxiety and achievement in middle school students. International Journal of Educational Research, 76 (1), 45-57.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Chen, L. (2018). An International Comparison of Mathematics Attitudes and Anxiety in Middle School Students[Doctoral Dissertation]. University of California, Los Angeles.
  • Çepni, S. (2010); Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Celepler Matbaacılık, Trabzon.
  • Garcia, R., & Kim, S. (2021). Exploring the Relationship between Mathematics Anxiety and Gender in Eighth-Grade Students: A Comparative Study. Paper presented at the International Conference on Educational Psychology, Barcelona, Spain.
  • Gürsoy, K. (2010). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik tarihinin matematik öğretiminde kullanılmasına ilişkin inanç ve tutumlarının incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi], Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Işık, K., & Es, H. (2019). Ortaokul öğrencilerinin kesirlerle işlemleri modelleme becerileri ve matematik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(3), 1347-1380.
  • Johnson, M. (2022). A Cross-Cultural Study on Attitudes towards Mathematics among Middle School Students. International Education Journal, 12(2), 78-89.
  • Kaçan-Softa, H., Ulaş-Karaahmetoğlu, G., & Çabuk, F. (2015). Lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı ve etkileyen faktörlerin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1481-1494.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar ilkeler ve teknikler. Ankara:Nobel Akademik Yayıncılık. Köymen, K. (2019). Ortaokul öğrencilerinin fen öğrenme motivasyonlarına sınav kaygısının etkisi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Diyarbakır: Dicle Üniversitesi.
  • Kurbanoğlu, N. İ., & Takunyacı, M. (2012). Lise öğrencilerinin matematik dersine yönelik kaygı, tutum ve öz-yeterlik inançlarının cinsiyet, okul türü ve sınıf düzeyi açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 9(1), 110-130.
  • Pehlivan, H. (2010). Ankara Fen Lisesi öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ile akademik benlik tasarımlarının bazı ailesel faktörler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(3), 805-818.
  • Önal, N. (2013). Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Tutumlarına Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması . İlköğretim Online, 12 (4), 938-948.
  • Öner, N. (1997). Psikolojik Testler, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Senemoğlu, N. (2000). Gelişim öğrenme ve öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Sırmacı, N. (2007). Üniversite Öğrencilerinin matematiğe karşı kaygı ve tutumlarının incelenmesi: Erzurum Örneklemi. Eğitim ve Bilim Dergisi,32(4), 145-152
  • Spielberger, C. D., & Vagg, P. R. (Eds.). (1980). Test anxiety: theory, assessment, and treatment. Taylor & Francis. Smith, J. (2020). Mathematics Education in the Digital Age. New York: Routledge.
  • Sunar, K. G. (2022). Ortaokul son sınıf öğrencilerinin matematik öğretmenlerine yönelik algıları ile derse ilişkin tutum ve kaygı düzeylerinin incelenmesi[Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Burdur: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi.
  • Tabachnick, Barbara G., & Fidell, Linda S. (2013). Using multivariate statistics. Boston: Pearson.
  • Taşdemir, C. (2009). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi,12(1), 89-96.
  • Türkmen, G. P. (2017). Oyunlaştırma yöntemiyle öğrenmenin öğrencilerin matematik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi[Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kayseri: Erciyes Üniversitesi.
  • Yalçınkaya, N. (2011). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin türkçe dersine yönelik tutumları ile sınav kaygısı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi[Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi] Niğde: Niğde Üniversitesi.
  • Yelkenci, D. (2019). 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik tutumları ile matematik kaygılarının ilişkisel ve karşılaştırmalı olarak incelenmesi[Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Yenilmez, K., & Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 132-146.
  • Yücel, Z., & Koç, M. (2011). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumlarının başarı düzeylerini yordama gücü ile cinsiyet arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 10(1), 133-143.

ORTAOKUL 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI İLE SINAV KAYGI DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2023, , 1460 - 1471, 20.10.2023
https://doi.org/10.17755/esosder.1249161

Öz

Araştırmanın amacı, 8. Sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ile sınav kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu kamuya bağlı ortaokullarda öğrenim gören 282 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada ‘’Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği’’ ile “Sınav Kaygısı Envanteri” ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde t-testi, ANOVA ve Korelasyon Analizi gibi çıkarımsal istatistikler SPSS 20.0 programıyla yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin “Sınav Kaygısı” toplam puanı aritmetik ortalaması 2.29 hesaplanmıştır. Öğrencilerin sınav kaygısı ile cinsiyet arasındaki ilişkiye bakıldığında kız öğrencilerin lehine anlamlı fark görülmüştür. Öğrencilerin sınav kaygı düzeyleri ile ailenin gelir durumu, baba eğitim durumu, anne eğitim durumu ve matematik not ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğrencilerin “Matematik Tutum” toplam puanı aritmetik ortalaması 3.35 olarak bulunmuştur. Öğrencilere uygulanan matematik dersine yönelik tutum ölçeğine göre, öğrencilerin cinsiyet, ailenin gelir durumu, baba eğitim durumu, anne eğitim durumu faktörleri açısından anlamlı bir fark belirlenmemiştir. Öğrencilerin matematik tutum ölçeğine göre, matematik dersi not ortalaması 85.0 ve üzerinde olan öğrencilerin diğer öğrenciler ile arasında anlamlı bir fark görülmüştür.

Kaynakça

  • Alkayış, A. (2020). Psikolojik açıdan sınav kaygısı ve baş etmenin yolları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Avcı, E., Coşkuntuncel, O., & İnandı, Y. (2011). Ortaöğretim on ikinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 50-58.
  • Ayan, A. (2014). Ortaokul öğrencilerinin matematik özyeterlik algıları, motivasyonları, kaygıları ve tutumları arasındaki ilişki. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi.
  • Bacanlı, F., & Sürücü, M. (2006). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sınav kaygıları ve karar verme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 12(45), 7–35.
  • Bal, P. A. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 53-68.
  • Bandura, A. (1994). Encyclopedia of human behaviour. v.s. ramachaudran (Ed.), Selfefficacy (pp. 71-81). New York: Academic Press.
  • Bindak, R. (2005). İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği. Fırat Üniversitesi. Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi,17(2),442-448.
  • Brown, A., & Lee, C. (2019). Investigating the relationship between mathematics anxiety and achievement in middle school students. International Journal of Educational Research, 76 (1), 45-57.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Chen, L. (2018). An International Comparison of Mathematics Attitudes and Anxiety in Middle School Students[Doctoral Dissertation]. University of California, Los Angeles.
  • Çepni, S. (2010); Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Celepler Matbaacılık, Trabzon.
  • Garcia, R., & Kim, S. (2021). Exploring the Relationship between Mathematics Anxiety and Gender in Eighth-Grade Students: A Comparative Study. Paper presented at the International Conference on Educational Psychology, Barcelona, Spain.
  • Gürsoy, K. (2010). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik tarihinin matematik öğretiminde kullanılmasına ilişkin inanç ve tutumlarının incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi], Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Işık, K., & Es, H. (2019). Ortaokul öğrencilerinin kesirlerle işlemleri modelleme becerileri ve matematik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(3), 1347-1380.
  • Johnson, M. (2022). A Cross-Cultural Study on Attitudes towards Mathematics among Middle School Students. International Education Journal, 12(2), 78-89.
  • Kaçan-Softa, H., Ulaş-Karaahmetoğlu, G., & Çabuk, F. (2015). Lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı ve etkileyen faktörlerin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1481-1494.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar ilkeler ve teknikler. Ankara:Nobel Akademik Yayıncılık. Köymen, K. (2019). Ortaokul öğrencilerinin fen öğrenme motivasyonlarına sınav kaygısının etkisi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Diyarbakır: Dicle Üniversitesi.
  • Kurbanoğlu, N. İ., & Takunyacı, M. (2012). Lise öğrencilerinin matematik dersine yönelik kaygı, tutum ve öz-yeterlik inançlarının cinsiyet, okul türü ve sınıf düzeyi açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 9(1), 110-130.
  • Pehlivan, H. (2010). Ankara Fen Lisesi öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ile akademik benlik tasarımlarının bazı ailesel faktörler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(3), 805-818.
  • Önal, N. (2013). Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Tutumlarına Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması . İlköğretim Online, 12 (4), 938-948.
  • Öner, N. (1997). Psikolojik Testler, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Senemoğlu, N. (2000). Gelişim öğrenme ve öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Sırmacı, N. (2007). Üniversite Öğrencilerinin matematiğe karşı kaygı ve tutumlarının incelenmesi: Erzurum Örneklemi. Eğitim ve Bilim Dergisi,32(4), 145-152
  • Spielberger, C. D., & Vagg, P. R. (Eds.). (1980). Test anxiety: theory, assessment, and treatment. Taylor & Francis. Smith, J. (2020). Mathematics Education in the Digital Age. New York: Routledge.
  • Sunar, K. G. (2022). Ortaokul son sınıf öğrencilerinin matematik öğretmenlerine yönelik algıları ile derse ilişkin tutum ve kaygı düzeylerinin incelenmesi[Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Burdur: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi.
  • Tabachnick, Barbara G., & Fidell, Linda S. (2013). Using multivariate statistics. Boston: Pearson.
  • Taşdemir, C. (2009). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi,12(1), 89-96.
  • Türkmen, G. P. (2017). Oyunlaştırma yöntemiyle öğrenmenin öğrencilerin matematik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi[Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kayseri: Erciyes Üniversitesi.
  • Yalçınkaya, N. (2011). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin türkçe dersine yönelik tutumları ile sınav kaygısı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi[Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi] Niğde: Niğde Üniversitesi.
  • Yelkenci, D. (2019). 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik tutumları ile matematik kaygılarının ilişkisel ve karşılaştırmalı olarak incelenmesi[Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Yenilmez, K., & Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 132-146.
  • Yücel, Z., & Koç, M. (2011). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumlarının başarı düzeylerini yordama gücü ile cinsiyet arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 10(1), 133-143.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emre Arslan 0000-0002-3613-0769

Murat Ince 0000-0003-0557-0419

Erken Görünüm Tarihi 15 Eylül 2023
Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 8 Şubat 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Arslan, E., & Ince, M. (2023). ORTAOKUL 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI İLE SINAV KAYGI DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 22(88), 1460-1471. https://doi.org/10.17755/esosder.1249161

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.