Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DESCRIPTION OF LITERACY TEACHING PROCESS IN THE PANDEMIC PERIOD HYBRID EDUCATION MODEL: A CASE STUDY

Yıl 2023, , 1787 - 1810, 20.10.2023
https://doi.org/10.17755/esosder.1291306

Öz

Kaynakça

  • Albez, C. ve Akan, D. (2022). Uzaktan Eğitim Sürecinde Ailelerin Öğretici Ebeveynlik Becerilerinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 47(209), 467-496. doi: 10.15390/EB.2022.10810
  • Ballena, C. T. (2021). Qualitative research interviewing: Typology of graduate students' interview questions. Philippine Social Science Journal, 4(3), 96-112. doi:10.52006/main.v4i3.376
  • Bryman, A. (2008). Of methods and methodology. Qualitative Research in Organizations and Management: An International Journal, 3(2), 159-168.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Örnekleme yöntemleri. http://w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/wp-content/uploads/2012/03/BAY-Final-Konulari.pdf adresinden erişildi.
  • Chan, S. S., So, W. K., Wong, D. C., Lee, A. C. ve Tiwari, A. (2007). Improving older adults’ knowledge and practice of preventive measures through a telephone health education during the SARS epidemic in Hong Kong: A pilot study. International Journal of Nursing Studies, 244(7), 1120-1127. doi:10.1016/j.ijnurstu.2006.04.019
  • Chen, X., Ran, L., Liu, Q., Hu, Q., Du, X. ve Tan, X. (2020). Hand Hygiene, Mask-Wearing Behaviors and Its Associated Factors during the COVID-19 Epidemic: A Cross-Sectional Study among Primary School Students in Wuhan, China. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(8), 2893. doi:10.3390/ijerph17082893
  • Creswell, J. W. (2016). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • De Paepe, L., Zhu, C. ve DePryck, K. (2018). Drop-out, retention, satisfaction and attainment of online learners of Dutch in adult education. International Journal on E-Learning, 17(3), 303-323. https://www.learntechlib.org/p/174173/ adresinden erişildi.
  • Deneui, D. ve Dodge, T. (2006). Asynchronous learning networks and student outcomes: The utility of online learning components in hybrid courses. Journal of Instructional Psychology, 33(4), 256-259. https://www.learntechlib.org/p/99798/ adresinden erişildi.
  • Doering, A. & Veletsianos, G. (2008) Hybrid online education. Journal of research on Technology in Education, 41(1), 23-41, doi: 10.1080/15391523.2008.10782521.
  • Ertuğrul, U. S. T. A. (2007). Harmanlanmış öğrenme ve çevrimiçi öğrenme ortamlarının akademik başarı ve doyuma etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 1-15. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefad/issue/59525/856022 adresinden erişildi.
  • Fidel, R. (1984). Vaka çalışması yöntemi: Bir vaka çalışması. Kütüphane ve Bilgi Bilimi Araştırması , 6 (3), 273-288.
  • Funda, D. A. Ğ. (2011). Harmanlanmış karma öğrenme ortamları ve tasarımına ilişkin öneriler. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 73-97. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefad/issue/59495/855161 adresinden erişildi.
  • Gewin, V. (2020). Five tips for moving teaching online as COVID-19 takes hold. Nature, 580 (7802), 295-296, doi: 10.1038/d41586-020-00896-7.
  • Günbaş, N., & Gözüküçük, M. (2020). Views of elementary school children’s parents about distance education during the Covid-19 pandemic. Sakarya University Journal of Education, 10(3), 686-716. doi: 10.19126/suje.789705
  • Halmatov, S. (2016). Çocuk resimleri analizi ve psikolojik resim testleri. Ankara: Pegem.
  • Hargreaves, A. (2020). What’s next for schools after coronavirus? Here are 5 big issues and opportunities, https://theconversation.com/whats-next-for-schools-after-coronavirus-hereare-5-big-issues-and-opportunities-135004 adresinden erişildi.
  • Hatchett, R. J., Mecher, C. E. ve Lipsitch, M. (2007). Public health interventions and epidemic intensity during the 1918 Influenza pandemic. Proceedings of the National Academy of Sciences, 104(18), 7582- 7587. doi:10.1073/pnas.0610941104
  • Holcombe, M. (2020). Some schools closed for coronavirus in US are not going back for the rest of the academic year- CNN. https://edition.cnn.com/2020/03/18/us/coronavirus-schools-not-goingback-year/index.html adresinden erişildi.
  • Horspool, A., & Lange, C. (2012). Applying the scholarship of teaching and learning: Student perceptions, behaviours and success online and face-to-face. Assessment & Evaluation in Higher Education, 37(1), 73-88. doi: 10.1080/02602938.2010.496532
  • İçişleri Bakanlığı. (2020). 65 Yaş ve Üstü ile Kronik Rahatsızlığı Olanlara Sokağa Çıkma Yasağı Genelgesi https://www.icisleri.gov.tr/65-yas-ve-ustu-ile-kronik-rahatsizligi-olanlara-sokaga-cikma-yasagi-genelgesi adresinden erişildi.
  • İnci Kuzu, Ç. (2020). Covıd-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (eba tv) ile ilgili veli görüşleri. Journal of National Education, 49. doi:10.37669/milliegitim.720556
  • Kastornova, V. A. & Gerova, N. V. (2021). Use of hybrid learning in school education in France. 1st International Conference on Technology Enhanced Learning in Higher Education (TELE), 2021, 260-264, doi: 10.1109/TELE52840.2021.9482527.
  • Keskin, M, & Özer-Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67. https://dergipark.org.tr/en/pub/ikcusbfd/issue/55773/754174 adresinden erişildi.
  • Kocayiğit, A. ve Uşun, S. (2020). Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları (Burdur ili örneği). Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(23), 285-299. doi:10.33692/avrasyad.662503
  • Koç, E. (2020). An evaluation of distance learning in higher education through the eyes of course ınstructors. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 25-39. https://dergipark.org.tr/en/pub/akuned/issue/52842/673438 adresinden erişildi.
  • Korucu, A. T., & Kabak, K. (2020). Türkiye'de hibrit öğrenme uygulamaları ve etkileri: Bir meta analiz çalışması. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 2(2), 88-112. https://dergipark.org.tr/en/pub/bited/issue/58421/803227 adresinden erişildi.
  • Kristanto, A. (2017). The development of instructional materials e-learning based on blended learning. International Education Studies, 10(7), 10-17. doi:10.5539/ies.v10n7p10
  • Lu, R., Wu, X., Wan, Z., Li, Y. Zuo, L., Qin, J. ...Zhang, C. (2020). Development of a novel reverse transcription loop-mediated isothermal amplification method for rapid detection of SARS-CoV-2. Virologica Sinica, 35, 344-347. doi:10.1007/s12250-020-00218-1
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2020). Bakan Selçuk, Koronavirüs’e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinantedbirleri-acikladi/haber/20497/tr adresinden erişildi.
  • Morens, D. M., Folkers, G. K. ve Fauci, A. S. (2009). What is a pandemic?. The Journal of Infectious Diseases, 200(7), 1018-1021. doi:10.1086/644537
  • Mortera-Gutiérrez, F. (2006). Faculty Best Practices Using Blended Learning in ELearning and Face-to-Face Instruction. International Journal on ELearning, 2006; 5(3); ProQuest Education Journals, 313-337. https://www.learntechlib.org/p/6079 adresinden erişildi.
  • Okatan, Ö. Ve Tagay, Ö. (2021). İlkokul Velilerinin Görüşlerine Göre COVID-19 Pandemisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 309-328. doi: 10.17860/mersinefd.922991
  • Özdoğan, A. Ç., & Berkant, H. G. (2020). Covıd-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43. doi: 10.37669/milliegitim.788118
  • Palalıoğlu, R. M. Ve Erbıyık, H. İ. (2022). İstanbul’da COVID-19 Pandemi Sürecinde Ebeveynlerin Farkındalık ve Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Türk Kadın Sağlığı ve Neonatoloji Dergisi, 4(2), 47-63. doi: 10.46969/EZH.1104458
  • Patton, Q. M. (2002). Qualitative evaluation and research methods. London: Sage Publications.
  • Pınarcıoğlu, N. Ş., Kanbak, A. ve Şiriner Önver, M. (2021). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Kırsal-Kentsel ve Sosyo-Ekonomik Farklılıkların Uzaktan Eğitime Etkisi. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 1(23), 28-48. https://dergipark.org.tr/en/pub/msgsusbd/issue/69550/1107748 adresinden erişildi.
  • Ramos-Morcillo A.J, Leal-Costa, C., Moral-García J.E & Ruzafa-Martínez, M. (2020). Experiences of nursing students during the abrupt change from face-to-face to e-learning education during the first month of confinement due to COVID-19 in Spain. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(15), 5519. doi:10.3390/ijerph17155519.
  • Tuzgöl Dost, M., Aslan, H. ve Aslan A.M. (2022). Okul Psikolojik Danışmanlarına Göre COVID-19 Pandemi Sürecinin Öğrenci, Öğretmen ve Velilere Etkileri. Eğitim ve Bilim, 47(211), 1-25. doi: 10.15390/EB.2022.10508
  • Uluyol, A. G. Ç., & Karadeniz, Ş. (2009). Bir harmanlanmış öğrenme ortamı örneği, öğrenci başarısı ve görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 60-84. https://dergipark.org.tr/en/pub/yyuefd/issue/13711/165995 adresinden erişildi.
  • UNESCO. (2020). UNESCO’s support: Educational response to COVID-19. https://www.unesco.org/en/covid-19/education-response adresinden erişildi.
  • Usta, E. (2007). Harmanlanmış öğrenme ve çevrimiçi öğrenme ortamlarının akademik başarı ve doyuma etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ünsal, H. (2010). Yeni bir öğrenme yaklaşımı: harmanlanmış öğrenme. Milli Eğitim Dergisi, 40(185), 130-137. https://dergipark.org.tr/en/pub/milliegitim/issue/36199/407092 adresinden erişildi.
  • Valentine, D. (2002). Distance learning: Promises, problems, and possibilities. Online Journal of Distance Learning Administration, 5(3), 28-40. doi:10.3390/educsci8010035
  • Valiathan, P. (2002). Designing a blended learning solution. Learning Circuits. Retrieved June 28, 2010 from http://www.learningcircuits.com/2002/aug2002/valiathan.html adresinden erişildi.
  • WHO. (2009). Pandemic influenza preparedness and response: A WHO guidance document. https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/44123/9789241547680_eng.pdf?sequence=1&is%20Allowed=y adresinden erişildi.
  • WHO. (2020). WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19. https://www.who.int/director-general/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020 adresinden erişildi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. bs.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, A., ve Akar Vural, R., (2020). Covid-19 pandemisi ve derinleşen eğitim eşitsizlikleri. Türk Tabipleri Birliği Covid-19 pandemisi altıncı ay değerlendirme raporu, 556-565. https://www.ttb.org.tr/kutuphane/covid19-rapor_6/covid19-rapor_6_Part64.pdf adresinden erişildi.
  • Yıldız, C. , Çekmez, E. & Bütüner, S. Ö. (2012). Fenomenografik Araştırma Yöntemi . Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , 6 (2) , 77-102 https://dergipark.org.tr/en/pub/balikesirnef/issue/3375/46581 adresinden erişildi.
  • Yılmaz, İ., Yılmaz, E. Ve Savaş, B. (2021). İlkokul 1. Sınıf Öğretmenlerinin Pandemi Döneminde Yüz Yüze Eğitime İlişkin Görüşleri. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(9), 38-50. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/jier/issue/64321/976462 adresinden erişildi.
  • Yin, R. K. (2017). Durum çalışması araştırması uygulamaları. Ankara: Nobel Akademik.
  • Zainal, Z. (2007). Case study as a research method. https://www.researchgate.net/publication/41822817_Case_study_as_a_research_method adresinden erişildi.

PANDEMİ DÖNEMİ HİBRİT EĞİTİM MODELİNDE OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ SÜRECİNİN TANIMLANMASI: DURUM ÇALIŞMASI

Yıl 2023, , 1787 - 1810, 20.10.2023
https://doi.org/10.17755/esosder.1291306

Öz

Covid-19 salgınının Dünya Sağlık Örgütü tarafından bir pandemi durumu olarak tanımlanmasının ardından Türkiye’de yüz yüze eğitim sürecine ara verilerek önce uzaktan eğitim şeklinde sonrasında ise “seyreltilmiş eğitim programı” olarak adlandırılan hibrit eğitim programı şeklinde eğitime devam edilmiştir. Pandemi döneminde hibrit eğitim modelinde okuma yazma sürecini tanımlamaya yönelik gerçekleştirilen bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modelinin iç içe tek durum deseni kullanılarak yürütülmüştür. Araştırma verileri 2020-2021 eğitim öğretim yılı bahar döneminin bitiminin ardından ilkokul birinci sınıf eğitimini tamamlamış öğrencilerden, öğretmenlerden ve velilerden toplanmıştır. Çalışma grubunu amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ve kartopu örnekleme yöntemi ile dâhil etme ve hariç tutma kriterleri doğrultusunda 44 birinci sınıf öğrencisi, 30 birinci sınıf öğretmeni ve 23 birinci velisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri öğrencilerden çiz-yaz-anlat tekniği ile veli ve öğretmenlerden ise alanında uzman araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığı ile elde edilmiştir. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda eğitim sürecinin paydaşları olan öğrenci, öğretmen ve velilerin pandemi döneminde uygulanan eğitim sürecine yönelik olumlu ve olumsuz bulgulara ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar literatür doğrultusunda tartışılmış, eğitim yöneticilerine ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Albez, C. ve Akan, D. (2022). Uzaktan Eğitim Sürecinde Ailelerin Öğretici Ebeveynlik Becerilerinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 47(209), 467-496. doi: 10.15390/EB.2022.10810
  • Ballena, C. T. (2021). Qualitative research interviewing: Typology of graduate students' interview questions. Philippine Social Science Journal, 4(3), 96-112. doi:10.52006/main.v4i3.376
  • Bryman, A. (2008). Of methods and methodology. Qualitative Research in Organizations and Management: An International Journal, 3(2), 159-168.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Örnekleme yöntemleri. http://w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/wp-content/uploads/2012/03/BAY-Final-Konulari.pdf adresinden erişildi.
  • Chan, S. S., So, W. K., Wong, D. C., Lee, A. C. ve Tiwari, A. (2007). Improving older adults’ knowledge and practice of preventive measures through a telephone health education during the SARS epidemic in Hong Kong: A pilot study. International Journal of Nursing Studies, 244(7), 1120-1127. doi:10.1016/j.ijnurstu.2006.04.019
  • Chen, X., Ran, L., Liu, Q., Hu, Q., Du, X. ve Tan, X. (2020). Hand Hygiene, Mask-Wearing Behaviors and Its Associated Factors during the COVID-19 Epidemic: A Cross-Sectional Study among Primary School Students in Wuhan, China. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(8), 2893. doi:10.3390/ijerph17082893
  • Creswell, J. W. (2016). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • De Paepe, L., Zhu, C. ve DePryck, K. (2018). Drop-out, retention, satisfaction and attainment of online learners of Dutch in adult education. International Journal on E-Learning, 17(3), 303-323. https://www.learntechlib.org/p/174173/ adresinden erişildi.
  • Deneui, D. ve Dodge, T. (2006). Asynchronous learning networks and student outcomes: The utility of online learning components in hybrid courses. Journal of Instructional Psychology, 33(4), 256-259. https://www.learntechlib.org/p/99798/ adresinden erişildi.
  • Doering, A. & Veletsianos, G. (2008) Hybrid online education. Journal of research on Technology in Education, 41(1), 23-41, doi: 10.1080/15391523.2008.10782521.
  • Ertuğrul, U. S. T. A. (2007). Harmanlanmış öğrenme ve çevrimiçi öğrenme ortamlarının akademik başarı ve doyuma etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 1-15. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefad/issue/59525/856022 adresinden erişildi.
  • Fidel, R. (1984). Vaka çalışması yöntemi: Bir vaka çalışması. Kütüphane ve Bilgi Bilimi Araştırması , 6 (3), 273-288.
  • Funda, D. A. Ğ. (2011). Harmanlanmış karma öğrenme ortamları ve tasarımına ilişkin öneriler. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 73-97. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefad/issue/59495/855161 adresinden erişildi.
  • Gewin, V. (2020). Five tips for moving teaching online as COVID-19 takes hold. Nature, 580 (7802), 295-296, doi: 10.1038/d41586-020-00896-7.
  • Günbaş, N., & Gözüküçük, M. (2020). Views of elementary school children’s parents about distance education during the Covid-19 pandemic. Sakarya University Journal of Education, 10(3), 686-716. doi: 10.19126/suje.789705
  • Halmatov, S. (2016). Çocuk resimleri analizi ve psikolojik resim testleri. Ankara: Pegem.
  • Hargreaves, A. (2020). What’s next for schools after coronavirus? Here are 5 big issues and opportunities, https://theconversation.com/whats-next-for-schools-after-coronavirus-hereare-5-big-issues-and-opportunities-135004 adresinden erişildi.
  • Hatchett, R. J., Mecher, C. E. ve Lipsitch, M. (2007). Public health interventions and epidemic intensity during the 1918 Influenza pandemic. Proceedings of the National Academy of Sciences, 104(18), 7582- 7587. doi:10.1073/pnas.0610941104
  • Holcombe, M. (2020). Some schools closed for coronavirus in US are not going back for the rest of the academic year- CNN. https://edition.cnn.com/2020/03/18/us/coronavirus-schools-not-goingback-year/index.html adresinden erişildi.
  • Horspool, A., & Lange, C. (2012). Applying the scholarship of teaching and learning: Student perceptions, behaviours and success online and face-to-face. Assessment & Evaluation in Higher Education, 37(1), 73-88. doi: 10.1080/02602938.2010.496532
  • İçişleri Bakanlığı. (2020). 65 Yaş ve Üstü ile Kronik Rahatsızlığı Olanlara Sokağa Çıkma Yasağı Genelgesi https://www.icisleri.gov.tr/65-yas-ve-ustu-ile-kronik-rahatsizligi-olanlara-sokaga-cikma-yasagi-genelgesi adresinden erişildi.
  • İnci Kuzu, Ç. (2020). Covıd-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (eba tv) ile ilgili veli görüşleri. Journal of National Education, 49. doi:10.37669/milliegitim.720556
  • Kastornova, V. A. & Gerova, N. V. (2021). Use of hybrid learning in school education in France. 1st International Conference on Technology Enhanced Learning in Higher Education (TELE), 2021, 260-264, doi: 10.1109/TELE52840.2021.9482527.
  • Keskin, M, & Özer-Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67. https://dergipark.org.tr/en/pub/ikcusbfd/issue/55773/754174 adresinden erişildi.
  • Kocayiğit, A. ve Uşun, S. (2020). Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları (Burdur ili örneği). Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(23), 285-299. doi:10.33692/avrasyad.662503
  • Koç, E. (2020). An evaluation of distance learning in higher education through the eyes of course ınstructors. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 25-39. https://dergipark.org.tr/en/pub/akuned/issue/52842/673438 adresinden erişildi.
  • Korucu, A. T., & Kabak, K. (2020). Türkiye'de hibrit öğrenme uygulamaları ve etkileri: Bir meta analiz çalışması. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 2(2), 88-112. https://dergipark.org.tr/en/pub/bited/issue/58421/803227 adresinden erişildi.
  • Kristanto, A. (2017). The development of instructional materials e-learning based on blended learning. International Education Studies, 10(7), 10-17. doi:10.5539/ies.v10n7p10
  • Lu, R., Wu, X., Wan, Z., Li, Y. Zuo, L., Qin, J. ...Zhang, C. (2020). Development of a novel reverse transcription loop-mediated isothermal amplification method for rapid detection of SARS-CoV-2. Virologica Sinica, 35, 344-347. doi:10.1007/s12250-020-00218-1
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2020). Bakan Selçuk, Koronavirüs’e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinantedbirleri-acikladi/haber/20497/tr adresinden erişildi.
  • Morens, D. M., Folkers, G. K. ve Fauci, A. S. (2009). What is a pandemic?. The Journal of Infectious Diseases, 200(7), 1018-1021. doi:10.1086/644537
  • Mortera-Gutiérrez, F. (2006). Faculty Best Practices Using Blended Learning in ELearning and Face-to-Face Instruction. International Journal on ELearning, 2006; 5(3); ProQuest Education Journals, 313-337. https://www.learntechlib.org/p/6079 adresinden erişildi.
  • Okatan, Ö. Ve Tagay, Ö. (2021). İlkokul Velilerinin Görüşlerine Göre COVID-19 Pandemisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 309-328. doi: 10.17860/mersinefd.922991
  • Özdoğan, A. Ç., & Berkant, H. G. (2020). Covıd-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43. doi: 10.37669/milliegitim.788118
  • Palalıoğlu, R. M. Ve Erbıyık, H. İ. (2022). İstanbul’da COVID-19 Pandemi Sürecinde Ebeveynlerin Farkındalık ve Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Türk Kadın Sağlığı ve Neonatoloji Dergisi, 4(2), 47-63. doi: 10.46969/EZH.1104458
  • Patton, Q. M. (2002). Qualitative evaluation and research methods. London: Sage Publications.
  • Pınarcıoğlu, N. Ş., Kanbak, A. ve Şiriner Önver, M. (2021). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Kırsal-Kentsel ve Sosyo-Ekonomik Farklılıkların Uzaktan Eğitime Etkisi. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 1(23), 28-48. https://dergipark.org.tr/en/pub/msgsusbd/issue/69550/1107748 adresinden erişildi.
  • Ramos-Morcillo A.J, Leal-Costa, C., Moral-García J.E & Ruzafa-Martínez, M. (2020). Experiences of nursing students during the abrupt change from face-to-face to e-learning education during the first month of confinement due to COVID-19 in Spain. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(15), 5519. doi:10.3390/ijerph17155519.
  • Tuzgöl Dost, M., Aslan, H. ve Aslan A.M. (2022). Okul Psikolojik Danışmanlarına Göre COVID-19 Pandemi Sürecinin Öğrenci, Öğretmen ve Velilere Etkileri. Eğitim ve Bilim, 47(211), 1-25. doi: 10.15390/EB.2022.10508
  • Uluyol, A. G. Ç., & Karadeniz, Ş. (2009). Bir harmanlanmış öğrenme ortamı örneği, öğrenci başarısı ve görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 60-84. https://dergipark.org.tr/en/pub/yyuefd/issue/13711/165995 adresinden erişildi.
  • UNESCO. (2020). UNESCO’s support: Educational response to COVID-19. https://www.unesco.org/en/covid-19/education-response adresinden erişildi.
  • Usta, E. (2007). Harmanlanmış öğrenme ve çevrimiçi öğrenme ortamlarının akademik başarı ve doyuma etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ünsal, H. (2010). Yeni bir öğrenme yaklaşımı: harmanlanmış öğrenme. Milli Eğitim Dergisi, 40(185), 130-137. https://dergipark.org.tr/en/pub/milliegitim/issue/36199/407092 adresinden erişildi.
  • Valentine, D. (2002). Distance learning: Promises, problems, and possibilities. Online Journal of Distance Learning Administration, 5(3), 28-40. doi:10.3390/educsci8010035
  • Valiathan, P. (2002). Designing a blended learning solution. Learning Circuits. Retrieved June 28, 2010 from http://www.learningcircuits.com/2002/aug2002/valiathan.html adresinden erişildi.
  • WHO. (2009). Pandemic influenza preparedness and response: A WHO guidance document. https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/44123/9789241547680_eng.pdf?sequence=1&is%20Allowed=y adresinden erişildi.
  • WHO. (2020). WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19. https://www.who.int/director-general/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020 adresinden erişildi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. bs.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, A., ve Akar Vural, R., (2020). Covid-19 pandemisi ve derinleşen eğitim eşitsizlikleri. Türk Tabipleri Birliği Covid-19 pandemisi altıncı ay değerlendirme raporu, 556-565. https://www.ttb.org.tr/kutuphane/covid19-rapor_6/covid19-rapor_6_Part64.pdf adresinden erişildi.
  • Yıldız, C. , Çekmez, E. & Bütüner, S. Ö. (2012). Fenomenografik Araştırma Yöntemi . Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , 6 (2) , 77-102 https://dergipark.org.tr/en/pub/balikesirnef/issue/3375/46581 adresinden erişildi.
  • Yılmaz, İ., Yılmaz, E. Ve Savaş, B. (2021). İlkokul 1. Sınıf Öğretmenlerinin Pandemi Döneminde Yüz Yüze Eğitime İlişkin Görüşleri. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(9), 38-50. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/jier/issue/64321/976462 adresinden erişildi.
  • Yin, R. K. (2017). Durum çalışması araştırması uygulamaları. Ankara: Nobel Akademik.
  • Zainal, Z. (2007). Case study as a research method. https://www.researchgate.net/publication/41822817_Case_study_as_a_research_method adresinden erişildi.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emre Demirtaş 0000-0001-7524-6361

Enver Türksoy 0000-0003-4321-3017

Erken Görünüm Tarihi 15 Eylül 2023
Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 2 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Demirtaş, E., & Türksoy, E. (2023). PANDEMİ DÖNEMİ HİBRİT EĞİTİM MODELİNDE OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ SÜRECİNİN TANIMLANMASI: DURUM ÇALIŞMASI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 22(88), 1787-1810. https://doi.org/10.17755/esosder.1291306

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.