Günümüzde, aşırı şişmanlık ve sağlıksız beslenme, gün geçtikçe çocukların sağlıkları açısından tehlikeli bir hale gelmektedir. Çocuklar çoğunlukla, bir tüketici olarak tecrübesizlikleri sonucunda, kendileri için zararlı olan ürünleri seçebilmektedir. Ailelerinin yanında iken bu tür durumlar karşısında korunabilen çocuklar, ailelerinin olmadığı ortamlarda, özellikle de okullarda, sağlıksız ürünler karşısında korumasızdır. Bu durumu engelleyebilmek amacıyla, yenilikçi ve yaratıcı çözümlerin ortaya konulması oldukça önemlidir. Sosyal pazarlama bu noktada devreye girmektedir. Pazarlama aktiviteleri, mal ya da hizmet satma sürecinin dışında, sosyal fikir, davranış ve tutum değişikliği yaratmak için de kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, çocukların sağlıklı yiyeceklere yönelik tutumları üzerinde, pazarlama karması elemanı ürün kararlarından; marka ismi, ambalajlama, ürün besleyici bilgilerinin eğlenceli bir biçimde sunulmasının etkisinin kavramsal olarak tartışılmasıdır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 21 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.