Entrepreneurship is to establish and operate its own
business and it has gained great importance in recent years. One of the most
important factors in increasing this importance is the fact that with the dominancy
of "Free Market Economy" in the world markets, the states have
withdrawn from the economic activities and left them to private entrepreneurs
and entrepreneurs. The purpose of this study is to use managerial functions of
managerial entrepreneurial relations and to examine the effect of the manager's
success. In the study, surveys were applied to 195 managerial executives and
150 operations in 6 provinces in the GAP region. In conclusion, this study aims
to determine the relationship between manager and entrepreneur positively or
negatively on the performance and success of the operator. It is also aimed to
reveal the satisfaction levels of the managers of the participating companies
in relation to the entrepreneurs, to determine the current status of these
relations and to determine the level at which these relations should be.
This study also has some practical
benefits. In particular, in today's Turkey where the entrepreneurship gained
importance and employment almost disappeared in public sector, entrepreneurship
(I mean, setting up his own business) has become very attractive and important.
For this reason, new and young entrepreneurs need practical knowledge that they
can use as a case study in relation to their managers. At the same time, this
research is thought to be a study involving the management functions of upper,
middle and lower level managers working in the private sector to adjust their
relations with entrepreneurial entrepreneurs and to provide useful information
in order to anticipate what their expectations might be.
Girişimcilik
kendi işini kurma ve işletme olup, son yıllarda büyük önem kazanmaya
başlamıştır. Dünya pazarlarında “Serbest Piyasa Ekonomisi’nin” hakim olmasıyla
birlikte devletin ekonomik faaliyetlerinden çekilerek yerlerini özel teşebbüs
ve girişimcilere bırakması, bu önemin artmasında en önemli etkenlerin birisi
durumundadır. Bu çalışmanın amacı; yönetici girişimci ilişkilerinin yönetim
fonksiyonlarını kullanması ve işletmenin başarısına etkisini ele almaktadır.
Çalışmada GAP bölgesinde bulunan 6 ilde 150 işletmeye 195 yöneticiye anket
uygulanmıştır. Sonuç olarak, yönetici ve girişimci arasındaki ilişkilerin
işletmenin performansına ve başarısına olumlu veya olumsuz etkilerini
belirlemek amacını taşımaktadır. Ayrıca araştırmaya katılan yöneticilerin
girişimcileri ile olan ilişkilerinde memnuniyet derecelerini ortaya koymak, bu
ilişkilerin mevcut durumlarını hangi düzeyde olduğunu tespit etmek ve bu
ilişkilerin olması gereken düzeyin hangi oranda olması gerektiğini belirlemek
amacını taşımaktadır.
Bu
çalışmanın bir takım pratik yararları da bulunmaktadır. Özellikle
girişimciliğin önem kazandığı ve kamu sektöründe istihdamın hemen hemen
kaybolduğu günümüz Türkiye’sinde girişimcilik, (kendi işini kurup işletme) çok
cazip ve önemli hale gelmiştir. Bu sebeple yeni ve genç girişimciler
yöneticileri ile olan ilişkilerinde örnek çalışma olarak kullanabileceği pratik
bilgilere ihtiyaç duymaktadır. Aynı zamanda bu araştırma, özel sektörde çalışan
üst, orta, alt düzey yöneticilerin yönetim fonksiyonlarının icrası ile ilgili
girişimcileri ile olan ilişkilerini ayarlamak ve onların beklentilerinin neler
olabileceğini önceden fikir edinebilmeleri açısından yararlı bilgileri içeren
bir çalışma olduğu düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.