The present
study aims to examine the social support perceptions, well-being, and life
satisfaction of foreign students who are enrolled in Van Yüzüncü Yıl University
(YYU) during 2016-2017 Fall semester. Participants consist of 138 foreign
students from 14 different countries. Multidimensional Scale of Perceived Social
Support, Psychological Well-Being Questionnaire, Life Satisfaction Scale and
Demographical Information Questionnaires were used for data collection. For
descriptive statistics, frequency distributions, mean and standard deviations
were examined. For inferential statistics, Pearson product-moment correlation
coefficients, and Independent Samples t-tests were conducted. The results
indicate that perceived social support, well-being, and life satisfaction
levels of foreign students are positively related; and women’s perceived social
support levels from their families were higher compared to the men. The
comprehension of Turkish language also affected the study variables. Foreign
students who comprehend Turkish better have higher levels of perceived social
support, psychological well-being, and life satisfaction. Students who have
lived in Turkey for 4 years and more have higher perceived social support
levels compared to the ones who have lived less. All in all, the results
indicated that having whether perceived or actual social support increases
psychological well-being and life satisfaction. Moreover, it has a preventive
function on psychological well-being.
Foreign students perceived social support psychological well-being life satisfaction Van YYÜ
Bu çalışmada,
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi’nde (YYÜ) öğrenim gören yabancı uyruklu
öğrencilerin sosyal destek algıları ile psikolojik iyi oluş ve yaşam doyumlarının
incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı güz
döneminde Van YYÜ’nin farklı bölümlerinde öğrenim gören 14 farklı ülkeden gelen
138 yabancı uyruklu öğrenci katılımcı olarak yer almıştır. Araştırmanın
verileri Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği, Psikolojik İyi Oluş Ölçeği,
Yaşam Doyumu Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu aracılığıyla toplanmıştır.
Analizlerde frekans dağılımı, aritmetik ortalama, bağımsız örneklemeleri için t testi ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayıları
teknikleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, yabancı
uyruklu öğrencilerin sosyal destek algısı, psikolojik iyi oluş ve yaşam doyumu düzeylerinin
birbirini olumlu etkilediği; kadınların aileden algıladıkları sosyal desteğin
erkeklerden yüksek olduğu saptanmıştır. Türkçe bilme düzeyinin bu öğrencilerin
sosyal destek algısı, psikolojik iyi oluş ve yaşam doyumlarını Türkçeyi iyi
bilmeyenlere oranla daha yüksek oranda etkilediği görülmüştür. Türkiye’de 4 yıl
ve daha fazla yaşayanların daha az yaşayanlara oranla sosyal destek algılarının
daha yüksek olduğu bulunmuştur. Sonuçlar bir bütün olarak değerlendirildiğinde,
gerçek ya da algılanan sosyal bir desteğe sahip olmanın psikolojik iyi oluş ve
yaşam doyumunu arttırmada etkili olduğu ayrıca psikolojik iyi olma durumu
açısından da koruyucu bir işleve sahip olduğu söylenebilir. Elde edilen
bulgular ilgili alanyazın ışığında tartışılarak öneriler sunulmuştur.
Yabancı uyruklu öğrenci sosyal destek algısı psikolojik iyi oluş yaşam doyumu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.