Due to inadequate support, most university students have difficulty
with writing academic texts, such as research articles and dissertations.
Therefore, the aim of this research is to design a web-based academic writing course
for university students by using the ADDIE (Analysis, Design, Development,
Implementation and Evaluation) model, which is supported by individual
instructional and socio-cultural theories on the design of online instruction.
The first group of participants in the study included undergraduate and
graduate students studying in a variety of departments at a state university in
Turkey. The second group of participants included university instructors. To
diagnose the needs of the students, semi-structured questions were asked in
interview sessions. Additionally, a questionnaire was used. After
diagnosis of the students’ academic writing needs, course content and
materials were designed for topics such as formality, paraphrasing, and the
IMRaD (Introduction, Method Results and Discussion) model. The data collected with
the questionnaire were analysed through item analysis. The frequencies and
percentages of responses to each item in the questionnaire were calculated.
Content analysis was used to analyse the transcribed interview data. The
findings elucidate how the current academic online courses can be implemented more
efficiently.
Üniversite öğrencilerinin bir çoğu yeterli desteği
alamadıkları için araştırma makalesi, araştırma önerisi, makale, ve tez gibi
akademik textlerin hazımında zorlanmaktadır.
Bu çalışmanın amacı ADDIE ( İhtiyaçAnalizi, Dizayn, Geliştirme, Uygulama,
değerlendirme) modelini kullanarak
üniversite öğrencilerinin akademik yazım
bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelik geliştirilen web-tabanlı akademik yazım kursunun geliştirme, uygulama ve
değerlendirme süreçlerini açıklamaktir.. Çalışmanın
birinci grup katılımcılarını Turkiyedeki bir devlet üniversitesinde kursa kayıt
olan lisans ve lisansüstü öğrenciler oluşturmaktadır... Diğer katılımcı grup is bu üniversite öğretim elemanlarını
kapsamaktadır. Çalışmanın ilk aşaması olan ‘ihtiyac analizi’ safhasında,
öğrencilere yarı yapılandıırlmış sorular sorularak akademik yazım ile ilgili
ihtiyaçları belirlenmiştir. Veriler
içerik analizi ile analiz edilmiştir. Bunun yanında araştırmacı tarafından
geliştirilen bir anket hem öğrenci hem de öğretim elemanları grubundaki
katılımcılara uygulanmıştır. Öğrencilerin ihtiyacları belirlendikten sonra
program içeriği ve kullanılacak ders materyallari geliştirilmiş ,program
uzaktan öğretim formatında uygulanmış,ve program sonrası katılımcılarla yüzyüz
görüşmeler yapılarak programın etkililiği değerlendirilmiştir. Sonuçlar
katılımcıların bir çoğunun programla ilgili positif dönüt verdiğini
göstermiştir. Ayrıca, programın
daha etkili olabilmesi için katılımcıların önerilerini de
belirtilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 12 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.