2013 yılı sonrası Çin Avrupa ile olan ticaret rotası
üzerinde Tek Kuşak Tek Yol projesi başlatmıştır. Tarihi İpek Yolu sınırları
üzerinde bulunan bu koridor Çin ve Avrupa’yı kara yolu, demiryolu ve limanlar
vasıtası ile daha hızlı bir ulaşım ağı ile bağlamayı amaçlamaktadır. Bu aynı
zamanda taşıma maliyetlerinde önemli bir düşüş sağlayacaktır. Projenin Orta
koridoru üzerinde bulunan Türkiye oldukça önemlidir. Bu çalışmada tarihi İpek
yolunun canlandırılması Türk Çin ilişkilerinin tarihi süreci göz önüne alınarak
değerlendirilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.