Bu araştırmanın amacı, farklı türde
liselere devam eden öğrencilerin sosyal görünüş kaygısı ile sosyal karşılaştırma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi ve
bazı değişkenlerin sosyal görünüş
kaygısı ve sosyal karşılaştırma puanlarında farklılık oluşturup oluşturmadığının
belirlenmesidir. Araştırma Kırıkkale ilinde rastgele örnekleme yöntemi ile
seçilen 2017-2018 eğitim-öğretim yılında farklı türde liselere devam eden
(n=430) öğrenciler ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan öğrencilerin
sosyo-demografik özellikleri hakkında bilgi almak amacıyla Genel Bilgi Formu, Hart vd. (2008) tarafından geliştirilen Türkçeye
uyarlaması Doğan (2010) tarafından yapılmış Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği ve Şahin, Durak ve
Şahin (1993) tarafından geliştirilen Sosyal Karşılaştırma Ölçeği ile toplanmıştır. Veriler; t-testi, Varyans
analizi ve Pearson Çarpım Momentler Korelasyon Katsayısı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; Mesleki ve
Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin sosyal görünüş kaygılarının diğer türde
liselere devam eden öğrencilere göre
anlamlı derecede yüksek olduğu, gelir durumunun sosyal görünüş kaygısı
puanlarında anlamlı bir farklılık yarattığı ayrıca sosyal görünüş kaygısı ile sosyal
karşılaştırma puanları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu
saptanmıştır. Ancak sosyal karşılaştırma puanlarında ise lise türü, sınıf ve
cinsiyet değişkeninin anlamlı bir farklılık oluşturmadığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 26 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.