Regardless
of the art discipline to which it belongs or the material used, the artwork
always hosts the presentation of a scene. These scenes may include figures, the
serenity of nature, or the imaginary structure of dreams. The images and colors
used can be elements that make the viewer feel happier or more depressed. But
the only thing that does not change is the existence of a scene that the artist
presents to the audience. In this context, it is not surprising that the
understanding of consumption and motion, which dates back to the twenty-first
century, takes place in chaotic scenes with positive or negative effects. A new
generation of chaotic scenes that try to be defined through the example of Jack
& Dinos Chapman brothers and Dustin Yellin, who differentiate themselves
from their contemporaries and present their approaches to this chaos in
different ways; has gained a solid place in contemporary art and has been
diversified by being supported by other artists. This interaction, which
accelerated with the change and development of classical techniques and mediums
used to create artworks, it seems that to continue to connect with the audience
for a long time.
Ait
olduğu sanat disiplini ya da kullanılan malzeme her ne olursa olsun, sanat
eseri her daim bir sahnenin sunumuna ev sahipliği yapmaktadır. Bu sahneler
figürler, doğanın dinginliği ya da rüyaların hayalsi yapısını içerebilir.
Kullanılan imgeler ve renkler izleyiciyi daha mutlu ya da daha depresif bir
mekâna taşıyan unsurlar olabilir. Ancak değişmeyen tek şey, sanatçının
izleyiciye sunduğu bir sahnenin varlığıdır. Bu bağlamda yirmi birinci yüzyılla
gelen tüketim ve devinim anlayışının, sanat eserlerinde pozitif ya da negatif
etkiler içeren kaotik sahnelerle yer alması şaşırtıcı değildir. Çağdaşları
arasından sıyrılarak bu kaosa dair yaklaşımlarını farklı şekillerde izleyiciyle
buluşturan Jack&Dinos Chapman kardeşler ile Dustin Yellin örneği üzerinden
tanımlanmaya çalışan yeni nesil kaotik sahneler; çağdaş sanat içinde kendine
sağlam bir yer edinmiş ve diğer sanatçılar tarafından da desteklenerek
çeşitlenmeye başlamıştır. Sanat eseri oluşturmada kullanılan klasik teknik ve
medyumların değişmesi ve gelişmesinin de etkisiyle hızlanan bu etkileşim,
uzunca bir süre izleyici ile bağ kurmaya devam edecek gibi görünmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.