Araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim programı bağlamında ailelerin çocuklarına yönelik evde yapmış oldukları eğitim-öğretim çalışmalarının değerlendirilmesidir. Bu amaçla çalışma sosyo-ekonomik yönden daha düşük bir çevrede bulunan bir anaokulunda yapılmıştır. Bu değerlendirme eğitimin genel amaçları ve özel amaçları ile okul öncesi eğitim programında yer alan ilke ve kazanımlar açısından yapılmıştır. Nitel olan bu araştırmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın sosyo-ekonomik yönden düşük düzeyde bir çevrede bulunan okulda yapılmasının nedeni, daha önce sosyo-ekonomik yönden yüksek düzeyde bir okulda araştırmanın yapılmış olmasıdır. Bu araştırmayla sosyo-ekonomik yönden düşük düzeyde okulun verileri diğeriyle de karşılaştırılabilecektir. Araştırmanın çalışma grubu ölçüt örnekleme ile belirlenmiştir. Araştırmada belirlenen ölçüt sosyo-ekonomik yönden düşük bir çevrede yer alan okuldur. Nitel araştırma yaklaşımı doğrultusunda tasarlanan bu araştırmada içerik analizi ve betimsel analiz birlikte kullanılmıştır. Ailelerin evde yapmış oldukları eğitim ve öğretimle toplamda 24 beceri alanına yönelik çalışma yaptıkları görülmektedir. Beceriler incelendiğinde okul öncesi programda öngörülen becerilerden aileler yaklaşık ¼’ünü yani %25’ini yapmaktadırlar. Aileler programın gerisindedirler, bununla birlikte programın da ailenin evde yaptıklarının gerisinde olduğu görülmektedir. Araştırma kapsamında görüş alınan ailelerin çocuklarına matematik, yazı yazma, dini konular gibi konularda bilgi öğrettikleri görülmektedir. Bu alanların nasıl öğretileceği konusunda ailelere özel öğretim ve yöntem-teknik seminerleri düzenlenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.