Bu çalışmanın amacı, belediyelerde çeşitli unvanlarda çalışanların hizmetkâr liderlik ve toplam kalite yönetimi (TKY) algılarının çeşitli değişkenler açısından belirlenmesi, hizmetkâr liderlik ile TKY kavramları arasında herhangi bir ilişki olup/olmadığı varsa bu ilişki istatistiksel açıdan anlamlı olup/olmadığının belirlenmesi ve bu hususta bir fikir haritasının çıkarılmasıdır. Araştırmanının evreni, Giresun Belediyesinde çeşitli unvanlarda çalışan 452 işgörendir. Araştırma, genel tarama modelinde betimsel bir çalışma olup, veri toplama aracı olarak “Hizmetkâr Liderlik ve Toplam Kalite Yönetimi Anketi” kullanılmıştır. Araştırma verilerinden elde edilen sonuçlara göre, Giresun Belediyesinde çalışanların hizmetkâr liderlik ve toplam kalite yönetimi algılarının orta düzeyde ve hizmetkâr liderlik ile toplam kalite yönetimi arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişkinin (r = 0,783) var olduğu ve bu ilişkinin de pozitif yönlü olduğu saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.