The purpose of this study was to investigate the effect of technology based education on scientific process skills and academic achievements. The study was carried out during the spring semester of 2012-2013 academic years. Pre-Experimental design was used as a method. The sample group consisted of sixty four primary school students' of 8th grade. Thirty two of them were in the intervention group. Several instructional implications were designed with regard to the unit of ̋ Humans and Energy Relations ̏ and these implementations lasted for four weeks in both intervention and control group. Students who took part in the intervention group were given some extra technology supported activities as well as currently prevailing science education programme. An academic achievement test with 39 questions and scientific process skills test with 26 questions were used in order to collect data. According to the results, it was concluded that there were some positive effects of technology based education on students' scientific process skills and academic achievements. Additionally, enriched activities were more effective than those activities which already took part in the science education programme.
Key words: Technology based instruction, Science education, Scientific process skills, Academic achievement.
Technology Based Instruction Science Education Scientific Process Skills Academic Achievement.
Bu araştırmada teknoloji destekli öğretimin 8. Sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine ve akademik başarılarına etkisinin incelenmesi amacıyla amaçlanmıştır. Araştırmada son test kontrol gruplu zayıf deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Kâhta Akıncılar Ortaokulunda öğrenim gören 64(32 deney,32 kontrol) 8.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Deney ve Kontrol grubunda "Canlılar ve Enerji İlişkileri'' Ünitesi için dörder haftalık öğretim süreci tasarlanmış ve uygulanmıştır. Ünite konuları deney grubunda mevcut öğretim programının belirlemiş olduğu etkinliklere ek olarak teknoloji destekli etkinlikler kullanılarak işlenmiş, kontrol grubunda ise mevcut öğretim programın belirlediği etkinliklerle öğretim gerçekleşmiştir. Veri toplama aracı olarak 39 soruluk akademik başarı testi ile 26 sorudan oluşan bilimsel süreç becerileri testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre teknoloji destekli öğretimin 8. sınıf öğrencilerinin fen dersindeki akademik başarı ve bilimsel süreç becerilerinin gelişimi üzerinde olumlu etkilerinin olduğu tespit edilmiştir. Analiz sonuçları mevcut programda belirtilen etkinliklerle birlikte teknolojik destekli etkinlikler kullanılarak zenginleştirilen öğretimin, sadece programda yer verilen etkinliklerin uygulanmasına oranla daha arttırdığını ve bilimsel süreç becerilerini geliştirdiğini göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Teknoloji Destekli Öğretim, Fen Eğitimi, Bilimsel Süreç Becerileri, Akademik Başarı
Teknoloji Destekli Öğretim Fen Eğitimi Bilimsel Süreç Becerileri Akademik Başarı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.