Bu çalışmada okul öncesi öğretmenlerinin algılarına göre, dönüşümcü liderlik, örgütsel adalet ve iş tatmini arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda İstanbul Kartal İlçesinde görev yapan 216 okul öncesi öğretmen üzerinde anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler faktör analizi, tanımlayıcı istatistikler, korelasyon ve regresyon analizi ile test edilmiştir. Araştırmada sonuç olarak, örgütsel adaletin öğretmenlerin iş tatmini düzeylerini olumlu olarak etkilediği ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda dönüşümcü liderliğin öğretmenlerin iş tatmini boyutlarını olumlu etkilediği saptanmıştır.
According to this study, it is aimed to determine the relationship between job satisfaction, transformational leadership, Organizational justice of preschool teachers' perceptions. In this context, a questionnaire was applied on 216 pre-school teachers working in İstanbul Kartal District. Obtained data was tested with factor analysis, descriptive statistics and correlation and regression analysis. In this study as a result, organizational justice has been revealed that a positive effect on levels of teachers' job satisfaction. At the same time, it was determined that the dimensions of transformational leadership have a positive impact on teachers' job satisfaction.
Key Words: Pre-school, Transformational Leadership, Organizational Justice, Job Satisfaction.
Pre-school Transformational Leadership Organizational Justice Job Satisfaction.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.