Dijital iletişim çağında bilginin hızına yetişmek nerdeyse mümkün değil. Bu yeni bin yılda medya ortamlarını aktif bir biçimde kullanan markalar, yeni ve farklı alternatifler peşinde. Kurgulanan her türlü markalı içerik, ürün yerleştirmeden sponsorlu TV programlarına, marka bloglarından paylaşılabilir viral videolara kadar yerel, ulusal ve uluslararası anlamda birçok reklam iletişimi biçimlerini kullanmakta. Hem geleneksel kitle iletişim araçları hem de dijital ortamlarda yürütülen reklam kampanyalarında dikkati çeken iletişimin yinelenmeli, katılıma açık ve interaktif olmasıdır. Bu sebeple de üretilen tüm içeriklerin güncel olması gündeme ilişkin içeriklerden oluşması gereklidir. Bu çalışmada gündemin pandemi olduğu son zamanlarda oluşturulan reklam içeriklerinin “korku çekiciliği” ile gündemi nasıl takip ettiğine ilişkin bir inceleme yapılmıştır. Hem güncel yaşanan toplumsal duruma ilişkin akışkanlık seviyesi hem de karşılıklı olarak yarattığı etki bağlamında, seçilen 3 reklam filmi üzerinden yapılan inceleme ile gelecekteki araştırma ve uygulamalar için analitik bir çerçeve çizilmektedir. Bu çalışmada yapılan analiz için televizyonda yayınlanmış 3 reklam filminin metin kısmı ile birlikte görsel ve işitsel öğeleri de dikkate alınmıştır. Bu çalışmada 2020 yılı itibariyle gündemimize gelen Covid-19 salgınına bağlı olarak yaşanan tüm olağan üstü süreçlere ilişkin insan hayatındaki değişmelerin reklamlara da yansıdığı anlatılmaya çalışılmaktadır. Bu yansımanın reklam çekiciliklerinden biri olan “korku” çerçevelemesi ile nasıl yaşandığı da yapılan reklam analizleriyle anlatılmıştır.
Reklamda Çekicilik Korku Çekiciliği Covid-19 Reklamları İkna Edici Reklam Pandemi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.