Turizm, ülke ve bölge ekonomilerine önemli katkılar sağlayan sektörlerden biridir. Güvenlik olgusunun insan yaşamının sürekliliği içindeki yeri bilindiği için turistik hizmet sunumundan söz edilirken turistlerin güvende olduğunu bilme arzusu temel unsurlardan biri olarak kabul edilmektedir.
Bu araştırmanın amacı yerli ve yabancı turistlerin güvenliğe ilişkin tutumlarının incelenmesidir. Bununla birlikte turist tutumlarının Türkiye’de turizm faaliyetlerine dahil olurken edindikleri güvenlik algılarında ne düzeyde etkili olduğunu ölçülmüştür. Alan araştırması, Türkiye’de turizmin yoğun olarak yaşandığı illerden biri olan Muğla ilinde yapılmıştır. 22 soruluk bir anket yardımıyla tesadüfi örneklem yoluyla oluşturulan 412 kişilik örneklem grubu incelenerek; Muğla ilini ziyaret eden turistlerin yaş, cinsiyet, eğitim durumu vb. demografik özellikleri ile güvenlik tutumları arasındaki ilişkiler ifade edilmeye çalışılmıştır. Çalışma, nicel araştırma modellerinden tekil tarama ve ilişkisel tarama modeline uygun olarak düzenlenmiştir. Betimsel olarak, turistlerin demografik özellikleri ve güvenlik tutumlarına dair ölçümleri gerçekleştirilmiştir. İlişkisel modele göre ise, güvenliğe ilişkin tutumları, destinasyon tercihleri ve seçilen demografik özellikler arasındaki ilişki ölçülmüştür.
Çalışma neticesinde turistlerin güvenliğe verdikleri önemin yaş, cinsiyet, öğrenim gibi değişkenlere göre farklılaştığı; turistlerin güvenliğe ilişkin tutumlarında Muğla’ya tekrar gelme durumlarına göre bir farklılık olduğu, ancak bu farklılığın istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı gözlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 15 Sayı: 56 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.