Ekonomik konjonktürdeki olumsuzluklara karşı oldukça duyarlı olan sektörlerden bir tanesi de turizmdir. Lüks, konfor, boş zamanı değerlendirme ve kültür gibi zorunlu olmayan ihtiyaçların karşılandığı turizm sektöründe ekonomik kriz dönemleri, lüks tüketimden uzak durma şeklinde ortaya çıkan sosyolojik eğilim nedeniyle, seyahati vazgeçilebilir bir ihtiyaç haline dönüştürebilmektedir. Bu çalışmada içerik analizi yöntemi ve doküman incelemesi kapsamında,1990 yılı sonrası Türkiye’de ortaya çıkan ulusal ve küresel düzeydeki ekonomik krizlerin turizm sektörüne olan etkilerinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu bağlamda ekonomik krizler (1994 Ekonomik Krizi, Kasım 2000 Ekonomik Krizi, Şubat 2001 Krizi, 2008 Ekonomik Krizi) sonrasında gelir, turist, tesis, oda ve yatak sayısının Türkiye turizmi üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri değerlendirilmektedir. Çalışmanın gelecekte Türkiye’de ortaya çıkabilecek olası ekonomik krizlerde turizm sektörü için bir yol gösterici olması beklenmektedir.
Anahtar Kelimeler: Ekonomik kriz, turizm sektörü, içerik analizi, Türkiye.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 15 Sayı: 59 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.