Bu çalışmanın
amacı, ortaöğretim öğretmen adaylarının uygulama öğretmenleri hakkındaki görüşlerini
ortaya koymaktır. Buna bağlı olarak
öğretmen adaylarının görüşlerinin ders anlatımı uygulaması sonrasında
değişikliğe uğrayıp uğramadığı da bu çalışma kapsamında incelenmiştir. Bu
amaçla, 122 öğretmen adayına uygulama okullarında yapacakları ders anlatımı
uygulamasının öncesi ve sonrası olmak üzere yaklaşık 8 hafta arayla iki kez
“Uygulama Öğretmeni Yeterlilik Ölçeği” uygulanmıştır. Ölçek öğretmen adaylarının
uygulama öğretmenine yönelik beklentileri ve uygulama öğretmenini yeterli görme
düzeylerinin sorgulandığı iki bölümden oluşmaktadır. Elde edilen bulgulara
göre, öğretmen adaylarının ders anlatımı uygulaması öncesinde uygulama
öğretmenlerini beklentilerine nazaran daha yeterli gördükleri belirlenmiştir.
Ayrıca uygulama sonrasında hem beklenti hem yeterli görme düzeylerinde düşüş
olması çalışmadan elde edilen diğer sonuçlardır. Ulaşılan sonuçları desteklemek
amacıyla 10 öğretmen adayıyla yapılan birebir görüşmelerde ve odak grup görüşmelerinde,
öğretmen adaylarının mesleki rehberlik beklentilerinin karşılanmadığı, ayrıca
uygulama öğretmenlerinin çoğunlukla öğretim yöntem-tekniklerine hakim olmaması
nedeniyle yeterli düzeyde görülmedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan odak
grup görüşmeleri sonucunda ise öğretmen adaylarının, iyi bir öğretmen olmak ile
iyi bir uygulama öğretmeni olmanın ilişkili olduğu sonucunda hemfikir olduğu
ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 62 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.