Bu araştırmanın amacı lise
öğretmenlerinin eleştirel düşünmeye ilişkin algılarını ortaya koymaktır.
Araştırmanın çalışma grubunda, MEB Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından
düzenlenen “öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımları” konulu hizmet içi eğitime
katılan ve Anadolu Liselerinde görev yapan öğretmenler yer almaktadır. Buna
göre araştırmaya katılmayı kabul eden farklı kıdem, yaş, branş ve bölgeden
gelen 44 öğretmen ile yürütülen çalışma, olgubilim desenine dayalı olarak
tasarlanmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Öğretmenlerle
bireysel görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğretmenlerin düşünmeyi dar
kapsamlı, her insanda bulunan bir yeti, bilgiyi kullanabilme; eleştirel
düşünmeyi bilgiyi yorumlama, analiz etme, değerlendirme süreci ve her insanda
olmayan, derin ve sistematik bir beceri olarak değerlendirdikleri bulunmuştur. Öğretmenler,
özellikle öğrenci görüşlerine saygılı bir öğretmenin ve öğrenci görüşlerinin
açığa çıkarıldığı bir öğrenme ortamının eleştirel düşünmeyi desteklediğini
vurgulamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 62 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.