Toplumsal cinsiyet eşitsizliği, geleneğin
ve dinin baskın olduğu ataerkil kültürlerde önemli sorun alanlarından biridir. Sorunun
çözüm yollarından biri kadınların, gündelik yaşam deneyimleri içerisinde maruz
kaldıkları ayrımcı ve baskıcı tutuma karşı güçlendirilmeleridir. Bu
araştırmada, kadınların medya kullanım tercih ve sıklıklarının belirlenmesi,
söz konusu tercihler ile toplumsal cinsiyet eşitliği tutumları arasındaki
ilişkinin ortaya konması amaçlanmıştır. Manisa kent merkezinde yaşayan 479 kadına
toplumsal cinsiyet eşitliği tutumlarını belirlemek amacıyla Kadınların
Güçlendirilmesi Ölçeği (KGÖ) ve medya kullanım tercih ve sıklıklarını tespit
etmeyi amaçlayan sorular yöneltilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 21.0 ve Stata
14.1 programları ile analiz edilmiştir. “Muhafazakar” ve “muhalif” başlıkları
altında tasnif edilen medya kuruluşlarının ürünlerini tercih eden kadınlar
arasında, ölçeğin her üç alt boyutunda da (Kadının Bağımsız Hareket Edebilmesi,
Aile Baskısı ve Ekonomik Bağımsızlık ve Aile Ekonomisine Katkı) anlamlı düzeyde
farklılık olduğu görülmüştür. Bulgulara dayanılarak “muhafazakar” medya
ürünlerini tercih eden kadınların, toplumsal cinsiyet eşitliğinin tesis
edilmesini amaçlayan projelerin öncelikli hedef kitlesi olması önerilmektedir.
Medya toplumsal cinsiyet kadının güçlendirilmesi aile baskısı ekonomik bağımsızlık
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 63 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.