Bu araştırma, 4. sınıf
trafik güvenliği dersinin çocuk trafik eğitim parkı kullanımı ile öğretiminin,
öğrenci başarısı üzerine etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmada
öğrenci başarı düzeyinin ortaya konmasında ön test-son test kontrol gruplu yarı
deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Sekiz haftalık bir süre boyunca deney
grubu ile yapılan trafik güvenliği dersi, belirlenen kazanımlar dikkate
alınarak çocuk trafik eğitim parkında yapılmıştır. Kontrol grubunda ise aynı
kazanımların aynı sürede sınıf ortamında öğretimi yapılmıştır. Araştırmada,
veri toplama araçları olarak, araştırmacı tarafından geliştirilmiş 16 maddelik
“4. Sınıf Trafik Güvenliği Dersi Kazanım Değerlendirme Sınavı” kullanılmıştır.
Deney ve kontrol gruplarında, araştırmaya başlamadan önce, eş zamanlı olarak ön
test uygulanmış, araştırma kazanımlarının öğretiminin bitimiyle birlikte son
test uygulanmıştır. Araştırmada toplanan nicel veriler ilişkisiz t testi ve
ilişkili t testi hesaplanarak analiz edilmiştir. Araştırmadan
elde edilen bulgular dikkate alındığında deney grubu son test verileri ile kontrol grubu son test verileri
arasında, deney grubu son test verileri lehine istatistiksel olarak anlamlı bir
farklılığın olduğu belirlendiğinden trafik güvenliği dersleri için “çocuk trafik
eğitim parkı kullanımın” öğrenci başarısına katkı sağladığı sonucuna
ulaşılmıştır.
Çocuk Trafik Eğitim Parkı Trafik Güvenliği 4. Sınıf Başarı Öğretim
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 63 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.