Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ İNTERNET BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: DİCLE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 16 Sayı: 64-Ek Sayı, 1440 - 1449, 01.12.2017
https://doi.org/10.17755/esosder.295289

Öz

Gündelik
yaşamımızın ayrılmaz bir parçası olan internet, hayatı kolaylaştırmanın yanında
bir takım problemleri de beraberinde getirmektedir. Karşılaşılan başlıca
problemlerden biri ise internet bağımlılığıdır. Bu araştırmanın amacı Dicle
Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde okuyan öğretmen adaylarının
internet bağımlılık düzeylerinin belirlenmesi ve bazı değişkenlere göre
incelenmesidir. Araştırmada betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2015-2016 eğitim-öğretim yılında
Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi farklı bölümlerine devam eden 401 ikinci sınıf
öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma bulgularına göre öğretmen adaylarının
büyük çoğunluğunun internet bağımlılığı belirtileri göstermeyen kullanıcılar
olduğu fakat erkek öğretmen adaylarının kadın öğretmen adaylarına göre daha
fazla internet bağımlılığı belirtileri gösterdiği söylenebilir. Ayrıca günlük
internet kullanım süresi fazla olan öğretmen adaylarının az olanlara göre daha
fazla internet bağımlısı olduğu belirlenmiştir. Bir diğer bulguya göre ise
interneti öncelikle sosyal ağlar için kullanan öğretmen adaylarının ödev
araştırma yapmak için kullananlara göre daha fazla internet bağımlılığı
belirtileri gösterdiği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aydin, B. ve Sari, S.V. (2011). Internet addiction among adolescents: the role of self –esteem. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 3500 - 3505.

EXAMINING INTERNET ADDICTION LEVELS OF PRE-SERVICE TEACHERS: A SAMPLE OF DİCLE UNIVERSITY

Yıl 2017, Cilt: 16 Sayı: 64-Ek Sayı, 1440 - 1449, 01.12.2017
https://doi.org/10.17755/esosder.295289

Öz

The Internet, which is a part of the everyday life,
brings about a number of problems besides easiness in life. One of the main
problems encountered is internet addiction. The purpose of the study was to
determine internet addiction levels of pre-service teachers who were studying
at Ziya Gökalp Education Faculty at Dicle University and to examine their
internet addiction with the respect to certain variables. The participants of
this study were 401 sophomore pre‐service teachers from Ziya Gökalp Education
Faculty. In the study, the survey model was used. “Internet Addiction Scale”
and personal information form were used as data collection instruments.
According to the findings, it was revealed that the majority of the pre-service
teachers were internet users who did not show symptoms of internet addiction;
however, it was found that male pre-service teachers had more internet
addiction symptoms than females. In addition, it was also revealed that the
pre-service teachers who spent more time on the internet per day were more
internet addicted than those who spent less time. According to another finding,
the pre-service teachers who used the internet primarily for social media
showed more internet addiction symptoms than those who used it to for
homework-research purposes.

Kaynakça

  • Aydin, B. ve Sari, S.V. (2011). Internet addiction among adolescents: the role of self –esteem. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 3500 - 3505.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferit Karakoyun

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 28 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 64-Ek Sayı

Kaynak Göster

APA Karakoyun, F. (2017). ÖĞRETMEN ADAYLARININ İNTERNET BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: DİCLE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(64-Ek Sayı), 1440-1449. https://doi.org/10.17755/esosder.295289

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.