Bu çalışma,
Türkiye’de okul öncesi öğretmeni yetiştirme modelinde zorunlu dersler
kapsamında yer alan tanımsal müzik ders program tasarılarını çözümleyerek müzik eğitimi derslerini anlamlandırma çabalarına
katkı sağlamayı hedeflemektedir. Doğası gereği
çalışmada, nitel araştırma tekniklerinden doküman incelemesi yöntemi
kullanılmıştır. Çalışmaya ilişkin veriler Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK)
tarafından hazırlanan/uygulanan 1998 ve 2007 Eğitim Fakültesi öğretmen
yetiştirme lisans programlarına ilişkin Okul Öncesi Öğretmeni yetiştirme
programlarından elde edilmiştir. Bu kapsamda okul öncesi öğretmenliği
programında uygulanmakta olan müzik eğitimi ders program tasarılarına ilişkin; (a)
programın hazırlanışı, programın genel niteliği (b) dersin adlandırılması,
kredi saat uygulamaları (c) 1998 ve 2007 müzik ders program tasarılarının görünümü
ve (d) halen uygulanmakta olan müzik ders program tasarılarının kapsamı ve
beklenen davranışlar temelinde çözümlenerek kuramsal bir çerçeve
sağlanmıştır.
Okul öncesi müzik eğitimi program çözümleme program tasarısı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 8 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 64-Ek Sayı |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.