Bu çalışma kapsamında bir ortaokul 6. sınıf
matematik ders kitabındaki etkinlikler amaç, öğrenci çalışma biçimi ve
uygulanabilirlik yönleriyle incelenmiştir. Bu kapsamda doküman incelemesi
yoluyla Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu’nca 2016 yılından
itibaren beş yıl süreyle ders kitabı olarak okutulmasına onay verilmiş bir
ortaokul 6. sınıf matematik ders kitabındaki 71 adet etkinlik incelenmiştir.
Etkinliklerin analizinde betimsel ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen bulgulara göre ders kitabındaki etkinlikler genelde
yeni bir kazanıma ulaşma veya pekiştirme amacıyla tasarlanmıştır. Ancak bu
etkinliklerin yarıya yakınının istenilen amaca götürmeyebileceği veya sınıf içi
uygulamalarda problem çıkabileceği görülmüştür. Sebep olarak ta yönergelerin
yanlış bilgiye götürebileceği veya öğrenci çalışma biçimleri yani katılımları açısından
net bir görev dağılımının olmaması olarak belirlenmiştir. Ayrıca etkinliklerin
genellikle öğrencilerin bireysel çalışmalarına uygun olarak tasarlandığı ve
öğretim sürecinde genellikle ilgili kazanım anlatıldıktan sonra ek bir çalışma
niteliğinde verildikleri görülmüştür.
Öğrenme etkinlikleri Matematik Ders kitabı Etkinlik tasarımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 66 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.