Örgütler,
çalışanlarını örgüt amaçlarına ulaştırmak için motivasyonu özendirici çeşitli
faktörler kullanırlar. Ancak bir özendirici herkes için aynı etkiyi
yapmayabilir. Özendirici faktörler; ekonomik, örgütsel-yönetsel ve psiko-sosyal
olmak üzere üç grupta incelenebilir. Ekonomik faktörler, ücret artışı, ekonomik
ödül ve karara katılma; örgütsel-yönetsel faktörler, amaç birliği,
yetki-sorumluluk dengesi, iş genişletme ve zenginleştirme iken psiko-sosyal
faktörler çalışmada bağımsızlık ve sosyal katılma olarak özetlenebilir. Bu
çalışmanın amacı, üniversitelerde çalışan öğretim elemanlarının akademik teşvik
ödeneğine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma bu yönüyle nitel bir
çalışmadır. Araştırmanın kavramsal kısmı literatür taranarak oluşturulmuştur.
Uygulama kısmı için Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde çalışan
öğretim üyeleriyle görüşme yapılmıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan
yarı yapılandırılmış görüşme formunda öğretim üyelerine konuyla ilgili sorular
sorulmuş ve alınan cevaplar kaydedilmiştir. Verilerin analizinde betimsel ve
içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Görüşmecilere belli rakamlar verilerek
kodlama yapılmıştır. Görüşme formları incelenerek burada önemli kavramlar
çıkarılmıştır. Bu kavramlar bir araya getirilerek temalar oluşturulmuştur. Bu
temalar çerçevesinde konu ele alınarak belli yorumlamalar yapılmıştır. Böylece
birtakım genellemelere ulaşılmaya çalışılmıştır. Sonuçta ilgililere bazı
önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 66 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.