Bu
araştırmada, öğretmen adaylarının çokkültürlülüğe yönelik tutumlarının bazı
değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubu, 2015-2016 bahar yarıyılında Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesinde
birinci sınıftan dördüncü sınıfa kadar öğrencisi bulunan Okul Öncesi
Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler
Öğretmenliği ve Psikolojik Danışma ve Rehberlik programlarından oluşmaktadır.
Araştırma, ilgili programların tüm sınıflarındaki öğretmen adayları arasından
araştırmaya gönüllü olarak katılmak isteyenlerle gerçekleştirilmiştir.
Araştırmaya 292 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Munroe
ve Pearson’un (2006) “Çokkültürlülük Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmaya
katılanların demografik özellikleri yüzde ve frekans ile yaş, bölge, program ve
sınıf grupları arasında anlamlı farklılığın olup olmadığı tek yönlü ANOVA Testi
ile analiz edilmiş, anlamlı farklılıklar LSD analizleri ile yapılmıştır.
Katılımcıların cinsiyetleri ve anadilleri arasında anlamlı farklılık olup
olmadığı bağımsız t-Testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen
adaylarının çokkültürlülük konusunda “yüksek” düzeyde olumlu tutuma sahip
olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının çokkültürlülük tutumları, yaşlarına
ve öğrenim gördükleri sınıflara göre anlamlı farklılık göstermezken,
cinsiyetlerine, geldikleri bölgeye, programa ve anadillerine göre anlamlı
farklılıklar göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 66 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.