Bu araştırmanın amacı,
Türkiye’de “sınıf öğretmenleri”, “sınıf
öğretmen adayları” ve “ilköğretim birinci kademe öğrencileri” üzerine yapılmış
doktora tezlerini belirlenen ölçütlere göre incelemektir. Araştırma
2006-2016 yılları ile sınırlandırılmıştır. Tezler; yapıldığı yıl,
ilgili alan, veri toplama aracı, hazırlandığı üniversite, yöntem, çalışmalar da
kullanılan araştırma türü ve modeli dikkate alınıp incelenerek araştırmacılara
bu alanlarla ilgili yapılmış çalışmaların analizi sunulmuştur. Nitel
araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışma, doküman
analizine dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak,
geliştirilen “Tez Kodlama Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analiz tekniği
kullanılmıştır. Çalışmada herhangi bir örnekleme yöntemine başvurulmamış ve
çalışma evrenin tamamına ulaşılması hedeflenmiştir. Araştırma
kapsamında 179
doktora tez çalışması incelenmiş, tezlerin 24 farklı üniversite içerisinde en
çok Gazi Üniversitesinde yapıldığı, çalışmaların daha çok “ilkokul öğrencileri”
üzerine, en az da “sınıf öğretmeni ve sınıf öğretmen adayları” üzerine
yapıldığı görülmüştür. Tezler, yazıldığı konu alanlarına göre, en çok “Sınıf
Öğretmenliği” ve “Eğitim Programları ve Öğretimi “alanlarında yapıldığı, veri
toplama araçları olarak daha çok “Ölçekler”; “Testler” ve “Formlar”
kullanıldığı, araştırma türü olarak da en çok karma yönteme başvurulduğu
belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 67 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.