Bu
araştırmanın amacı Fırat Üniversitesi spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin
spora yönelik tutumlarının bazı değişkenler (yaş,
cinsiyet, sınıf vb) açısından incelenmesidir. Araştırmanın evrenini spor
bilimleri fakültesi spor yöneticiliği bölümü öğrencileri (n=514), örneklemi ise
bu öğrencilerden rasgele yöntemle seçilen 61 kız, 167 erkek olmak üzere
toplamda 228 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmada veri toplama araçları olarak, Şentürk (2012) tarafından
geliştirilen “Spora Yönelik Tutum Ölçeği (SYTÖ)” ve Kişisel Bilgi Formu
kullanılmıştır. SYTÖ ölçeği 25 madde ve 3 alt boyuttan (spora ilgi duyma,
sporla yaşama ve aktif spor yapma) oluşan bir
ölçektir. Araştırma verileri SPSS 22.00. paket programları ile analiz
edilmiştir Analizler t-testi ve ANOVA ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma
bulgularına göre haftanın kaç günü spor yapıldığı
durumu açısından katılımcıların spora yönelik tutum (F= . 8,994, p<.001)
puanları anlamlı düzeyde bir farklılaşma göstermektedir. Sonuç olarak yöneticilik
bölümü öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının spor yapan öğrenciler lehine
olumlu yönde anlamlı olduğu, cinsiyet, yaş ve öğrenim görülen sınıfa göre
anlamlı bir farklılaşma olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışma spor
yöneticiliği bölümünde eğitim gören öğrencilerin
spora yönelik tutumlarının değerlendirilmesi ve
spora aktif katılım sağlamalarına ilişkin gereken düzenlemelerin yapılması açısından
önemlidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 72 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.