Muhasebe
çevresinin ve muhasebeden beklentilerin değişmesi muhasebe eğitimi kalitesinin yeni imkan ve ihtiyaçlar
doğrultusunda geliştirilmesini zorunlu kılmaktadır. Eğitim kalitesinin artırılmasının
yollarından biri de algılanan eğitim kalitesini belirlemek, algının hangi
noktalarda farklılaştığını tespit etmek ve kalitenin arttırılmasına dönük
yöntemler belirlemektir. Bu
araştırmanın da temel amacı muhasebe eğitim kalitesine katkı vermektir. Bu
amaçla muhasebe eğitiminde oldukça önemli bir ağırlığa sahip olan genel
muhasebe ve bilgisayarlı muhasebe derslerinin öğrenci ders değerlendirilme
anket sonuçları ortalamaları ve bu ortalamaların bazı kategorik değişkenlere
göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği
incelenmeye çalışılmıştır. Ezine Meslek Yüksekokulu’na devam eden 89 öğrenciden
anket yöntemiyle toplanan verilerin sonuçlarına göre, genel muhasebe dersi
genel ortalaması 4,228; bilgisayarlı muhasebe dersi genel ortalaması 4,535’dir.
Genel muhasebe dersinde, öğrencinin kayıtlı olduğu program ve devam durumu
değişkenlerine göre öğrenci ders değerlendirme anketi ortalama puanları
istatistiki açıdan anlamlı farklılık gösterirken; sınıf, beklenen başarı notu,
cinsiyet ve yaş aralığı değişkenlerine göre öğrenci ders değerlendirme anketi
ortalama puanları istatistiki açıdan anlamlı farklılık göstermemektedir.
Bilgisayarlı muhasebe dersinde öğrencinin kayıtlı olduğu program ve cinsiyet değişkenine
göre öğrenci ders değerlendirme anketi ortalama puanları istatistiki açıdan
anlamlı farklılık gösterirken; devam durumu, beklenen başarı notu ve yaş
aralığı değişkenlerine göre öğrenci ders değerlendirme anketi ortalama puanları
istatistiki açıdan anlamlı farklılık göstermemektedir.
Muhasebe Eğitimi Meslek Yüksekokulu Ders Değerlendirme Anketi Betimsel İstatistik Parametrik Olmayan Testler
Changes in the accounting environment and expectations
from accounting require the development of accounting education quality in line
with new opportunities and needs. One of the ways to improve the quality of
education is to determine the quality of perceived training, to determine which
points of perception are different and to determine methods to increase the
quality. The main purpose of this research is to contribute to the quality of
accounting education. For this purpose, it is tried to examine whether the
average of general accounting and computerized accounting courses which have a
very important weight in accounting education is statistically significant when
compared with some categorical variables. According to the results of the data
obtained from the surveys conducted from 89 students who attended Ezine
Vocational School, the general average of general accounting course was 4.228;
The average computerized accounting course is 4,535. In general accounting
course, according to student's enrolled department and attendance status, student
course evaluation survey average scores show statistically significant
differences; but according to class, expected grade, gender and age range,
survey results doesn't show any statistically significant difference. In
computerized accounting course, according to student's enrolled department and
gender, the student course evaluation survey average scores show statistically
significant differences; but according to attendance, expected grade and age
range, it doesn't show any statistically significant difference.
Accounting Education Vocational School Course Evaluation Survey Descriptive Statistics Nonparametic Tests
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar, İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: 74 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.