İkinci
el ürünler de tüketici istek ve ihtiyaçlarını karşıladığı ölçüde talep
görmektedir. Tüketiciler, özellikle otomobil, daire, cep telefonu, giyim
eşyası, oyuncak gibi birçok ürünün ikinci elini (kullanılmışını) çeşitli
nedenlerle tercih etmektedirler. Bu çalışmada ülkemizde ikinci el giyim
ürünleri satan on web sitesi pazarlama stratejileri açısından değerlendirilmiştir.
Elde edilen sonuçlara göre ürün resmi, fiyat bilgisi ve satıcı bilgisi
özelliklerinin incelenen tüm websitelerinde bulunduğu tespit edilmiştir. Ürünün
mevcut durumuna ilişkin bilgi bulunmasının da tüm websitelerinde satıcıya göre
değişkenlik gösterdiği görülmüştür. Ürün iade/değişim ve garantilerine ilişkin
incelenen web sitelerinin yarısı tüketicilere website güvencesi sunmaktadır.
Ürünlere ilişkin marka bilgisinin sunulması açısından incelenen web sitelerinde
ağırlıklı olarak marka bilgilerinin ve tüketici yorumlarının olduğu,
websitelerinin yarısında ise markaların bulunabilirliğinin, ürün teslim
bilgisinin ve ödeme bilgisinin tüketicilere sunulduğu görülmüştür. Tüketici
yorumları da incelenen web sitelerinde ağırlıklı olarak bulunmaktadır.
İkinci el İkinci El Giyim Ürünleri Pazarlama Stratejileri İçerik Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 18 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: 74 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.