Bir alan araştırması olan bu çalışmamızda Diyarbakır
örnekleminde ailede dini durum, din eğitiminin nasıl olduğu ve ebeveynin din
eğitiminin şekillenmesinde etkisi sorularına cevap aranmaktadır. İlk çocukluk
döneminde çocuklara din eğitimini verirken ebeveynin etkisine ait düşünce ve
tutumlar tespit edilmeye çalışılmıştır. Ebeveynlere uygulanan ölçme aracıyla
elde edilen verilerden yola çıkılmıştır. Çocuğa din eğitimi verme sürecinde
ebeveynlerin tutumları ve bu çerçevede yerine getirmeleri gereken sorumluluk ve
görevleri incelenmiştir. Araştırmanın temel problemi, ebeveynlerin sahip olduğu
dini bilgi ve eğitimin, ilk çocukluk döneminde çocuklarına verdikleri din
eğitimine katkı sağlayıp sağlamadığını ortaya koymaktır.
Yapılan
araştırma ilk çocukluk dönemi din eğitiminin önemini ortaya çıkarmıştır. Bu
minvalde ebeveynler çocuk gelişimi ve eğitimi konusundaki var olan bilgilerini
geliştirmeli özellikle de çocuğun din eğitimi konusunda bilinçlenmelidir. Ayrıca
ebeveynlerin sağlıklı bir din eğitimi almış olmasının çocukta sağlıklı bir din
eğitiminin alt yapısının oluşumuna katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmamızda Diyarbakır’da ailede din eğitiminin
nasıl olduğu ile ilgili bir durum tespiti yapılmış, gerekli teklif ve
önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Aile ve Hanehalkı Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 19 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: 74 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.