Konaklama
işletmelerinde iş döngüsünün sağlanabilmesi, misafirin işletmeden mutlu
ayrılması, işletme sürekliliğinin sağlanması, işletmenin büyümesi gibi konular
personeli memnun etmekle doğrudan ilişkilidir. Bu nedenle personel memnuniyeti
oldukça önemli bir konu olarak literatürde ele alınmaktadır. Bu araştırma Van
ilinde faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde çalışan personelin
memnuniyetlerine etki eden faktörleri incelemek amacı ile gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada anket tekniği ile veriler elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan
ölçek, farklı yazarlar tarafından daha önce kullanılan, geçerliliği ve
güvenilirliği test edilmiş olan, çalışanların memnuniyetine etki eden
faktörleri belirlemeye yönelik hazırlanmış bir ölçektir. Kolayda örneklem
yöntemi ile toplamda 110 anket toplanmıştır. SPSS 24 programı kullanılarak farklılık
ve frekans analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda eğitim durumu, alınan
maaş ve turizm sektöründeki çalışma süresi kapsamında farklılıklar tespit
edilmiştir. Çalışanların memnuniyetini belirleyen faktörlere ilişkin
ortalamalara bakıldığında, çalışanların genel olarak memnun oldukları sonucuna
ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: 74 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.