For the last two
centuries, the cinema and music industries had a general negative impact on
religion and religious values. The mainstream cinema and music industries, both
in the West and in Turkey, generally had devastating effects on the relations
between the masses and religion. On the use of media and other communication
technologies, which have a great impact on mass manipulation in capitalist
countries, Muslims have remained solely as consumers for a long time. The
effects of this development have been multidimensional and profound on the
world of Islam. Although the few movies produced by Muslims as an alternative
had significant effects, the exposure of the world of Islam continues to the
devastating effects of the West.
The present study was
conducted on the role of media and music in invitation to religion and how
nations use the media and music as a means to cultural domination and influence
the masses positively and negatively through these means.
Son iki asırdır sinema ve müzik sektörü din ve dini değerler üzerinde genel anlamda olumsuz bir etki bırakmıştır. Gerek Batı dünyasında gerekse ülkemizde ana akım sinema ve müzik sektörünün, kitlelerin din ile ilişkileri konusunda genel olarak yıkıcı etkileri olmuştur. Kitleleri yönlendirme konusunda büyük bir etkiye sahip olan ve kapitalist dünyada, kültür endüstrisinin kitleleri manipüle etmek amacıyla fütursuzca kullandığı medya ve diğer iletişim teknolojilerinin kullanımı konusunda Müslümanlar, uzun süre sadece tüketici konumunda kalmışlardır. Bunun da İslam dünyasındaki tesirleri çok boyutlu ve derinden olmuştur. Buna alternatif olarak Müslümanların ürettikleri az sayıdaki sinema filmlerinin her ne kadar çarpıcı etkileri olmuşsa da, İslam dünyası Batının bu konudaki tahrip edici tesirlerine maruz kalmaya devam etmektedir.
Bu çalışmada, dini davette medya ve musikinin rolü ile ulusların kendi kültürlerini baskın hale getirmek ve kitleleri olumlu ve olumsuz anlamda etkilemek amacıyla medya ve musikiyi nasıl bir araç olarak kullandığı konusu üzerinde durulacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: 74 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.