Değerler, toplumdan topluma farklılık gösterse de bütün milletler için yüzyıllar boyunca süregelen ve toplumların temel yapı taşlarını oluşturan kıymetlerdir. Son yıllarda okullarda artan şiddet ve kanun ihlalleri nedeniyle birçok ülkenin, öğretim programlarındaki değerler eğitimini nitelik ve nicelik yönünden geliştirmeye çalıştıkları görülmektedir. Çoğu ülkeye nazaran Türkiye’de süreç olarak, okullardaki değerler eğitimine, her ne kadar sistematik olmasa da önem verilmektedir. Kısaca, akademik açıdan değerler eğitimi ülkemizde ve dünyada popülaritesini arttırmaya devam etmektedir. Değerler eğitiminin gelişimi için edebi ürünlerin kullanılması ve materyallerin geliştirilmesi de önemlidir. Bu edebi ürünler arasında yer alan fıkralar, öğrencilerin dikkatini canlandırıp bir odakta toplanmasını sağlayan güçlü bir motivasyon unsurudur. Ek olarak, fıkralar öğrencilerin konuyu daha iyi kavramasına, öğrenmede kalıcılığı arttırmasına ve ilgisini derse çekmede yardımcıdır. Öğretmenler, öğrencilerde değerlerin kazanması için çok farklı materyal, öğretim yöntem ve teknikleri uygulamaktadırlar. Bu uygulamaların fıkralarla desteklenerek öğrenci kazanımlarına katkı sağlayabilecek olması, bu çalışmanın önemli ögelerinden birini oluşturmaktadır. Günümüzde fıkralarla değerlerin kazandırılmasına yönelik çok az sayıda çalışma bulunmaktadır. Nitel yaklaşımlardan doküman analiziyle incelenen bu çalışmada değer eğitiminde kullanılabilecek örnek fıkralar sunulmuştur.
Although values differ from society to society, they are values that have lasted for centuries for all nations and constitute the basic building blocks of societies. Due to the increasing violence and violations of the law in schools in recent years, it is seen that many countries are trying to improve moral education in teaching programs in terms of quality and quantity. In Turkey, moral education in schools is given importance like in other countries, although not systematically. In short, academic moral education continues to increase its popularity in our country and around the world. It is also important to use literary products and develop materials for the development of moral education. Among these literary products, the humorous anecdotes are a powerful motivator that stimulates students' attention and allows them to gather in a focus. In addition, the humorous anecdotes help students get a better understanding of the subject, increase retention in learning and attract interest to the course. Teachers apply very different materials, teaching methods and techniques to gain values in students. One of the important elements of this study is that these applications can contribute to student achievements by supporting them with humorous anecdotes. Today, there are few studies aimed at bringing values with humorous anecdotes. In this study, which is examined by document analysis from qualitative approaches, sample documents that can be used in value education are presented.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 79 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.