This research was conducted to determine the opinions of Classroom Teachers (N = 832), serving at seven geographical regions of Turkey, about the competence of mentors. In the study, Mentor Competence Scale which was developed by some researchers was used. The Scale consisted of nine sub-dimensions; ‘preparation for teaching practice’, ‘vocational guidance’, ‘evaluation’, ‘observation’, ‘adult education’, ‘classroom management’, ‘communication’, ‘feedback’ and ‘personality traits’. Participants of the study stated at the level of ‘strongly agree’ that all the competence domains should be represented by a mentor. It was also revealed that a mentor is mostly required to have the competences of ‘adult education’ sub-dimension
Bu araştırma, ülkenin yedi ayrı bölgesinde görev yapmakta olan Sınıf Öğretmenlerinin (N=832), uygulama öğretmenliği yeterlikleri hakkında görüşlerini tespit etmek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, araştırmacı tarafından geliştirilen Uygulama Öğretmeni Yeterlilik Ölçeği kullanılmıştır. Ölçme aracı, “öğretmenlik uygulamalarına hazırlık”, “mesleki rehberlik”, “değerlendirme”, “gözlem”,“yetişkin eğitimi”,“sınıf yönetimi”, “iletişim”, “geribildirim” ve “kişisel özellikler” olmak üzere dokuz alt boyuttan oluşmuştur. Araştırmanın katılımcıları, ölçme aracının tüm yeterlik alanlarının bir uygulama öğretmeninde bulunması gerektiğini genellikle “büyük ölçüde katılıyorum” düzeyinde betimlemişlerdir. Yine ölçme aracının, en fazla “yetişkin eğitimi” alt boyutu yeterliklerinin, bir uygulama öğretmeninde bulunması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Uygulama öğretmeni uygulama öğretmeni yeterlikleri öğretmen adayı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İktisat |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2015 |
Gönderilme Tarihi | 24 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 52 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.