Being an important communication mean, web sites in which fast data transfer materializes, institution is publicized from its first source have made it quite easy for institutions to reach their target masses.Web sites enable especially universities and faculties the opportunity to communicate with their target masses via internet, to present the institution by means of creating the institutions’ identity and image. Therefore the universities and faculties using web sites for their presentation materialize their presentations and strengthen their institutional identities by reflecting also their identity indicators to web sites
Web siteleri, günümüzde hızlı veri akışını gerçekleştirmesi özelliğiyle kurumların tanıtımında önemli bir iletişim aracı işlevini sürdürmektedir. Üniversite ve fakültelerin hedef kitlelerine internet kanalıyla iletişimleri, kurum kimliği ve kurum imajının oluşturulmasıyla daha kolaylaşmıştır.
Bu çalışmada; üniversitelerin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri Resim-iş Eğitimi Anabilim Dallarının web sitelerinin görsel tasarımında, tasarım ilke ve elemanlarının ne ölçüde dikkate alındığı saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın evreni, devlet üniversitelerin Eğitim Fakültelerinde bulunan Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümlerinin Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalları örneklem ise, Türkiye’nin 7 coğrafî bölgesinden öğrenci potansiyeli ölçüt alınarak seçilmiş olan 7 üniversitenin ilgili birimlerine ait web sitelerinin ara yüzleridir.
Araştırma kapsamındaki Atatürk, Çukurova, Dokuz Eylül, Gazi, Harran, Marmara ve On dokuz Mayıs Üniversitesi Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalının web sayfalarının görsel boyutunun analizi, belirlenen yedişer adet tasarım elemanı ve ilkesi ölçüt alınarak yapılmıştır. Araştırmada ayrıca, sözü edilen tasarım elemanları ve ilkelerine göre örnek bir web portali hazırlanmıştır.
Tasarım Elemanları ve İlkeleri Grafik Tasarım Web Tasarımı Görsel Kimlik Kurum Kimliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İktisat |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2015 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 53 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.