This study is aimed to find the relationship among the Anatolian Teacher High School students’ attitudes aimed at teaching and the factors, which have an effect on the choice of profession. The descriptive survey method has been used in the research. According to this aim, a questionnaire is implemented to Anatolian Teacher High School students. In the questionnaire, profession attitude scale and the attitude scale of the factors that affect career tendency of the students. Obtained data was tested with factor analysis,descriptive statistics and correlation and regression analysis.In the research; the factors which have an effect on profession choice - education, security, and power – increase the attitude towards teaching. The factors about success decrease the attitude towards teaching
Bu araştırma; Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerin Öğretmenliğe Yönelik Tutumları Ve Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler Arasındaki İlişkiyi ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Amaç doğrultusunda konu ile ilgili olarak Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerine anket uygulanmıştır. Öğrencilere öğretmenlik mesleki tutum ölçeği ve kariyer eğilimlerini etkileyen etmenler ölçeği uygulanmıştır.
Araştırmada eğitim, güvenlik ve güç ile ilgili meslek seçimini etkileyen faktörün öğretmenliğe yönelik tutumu arttırdığı, başarma ile ilgili meslek seçimini etkileyen faktörün öğretmenliğe yönelik tutumu azalttığı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İktisat |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ocak 2015 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 54 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.