The main aim of this study is to analyze the effect of epistemological beliefs of high school students on the academic achievements at chemistry courses. The work group of this study consists of exact 110 students studying at 10th class of Esentepe Anatolian High School in Adıyaman in the 2014-2015 academic year. “Acids and Bases Unit Academic Achievement Test" developed by Acar (2008) and "General Epistemological Beliefs Scale" adapted to Turkish by Kaymak (2010) are used with the purpose of data collecting tools in the study.The data is analyzed with Independent samples t-test, Pearson correlation test, ANCOVA test, Frequency, Percentage, Arithmetic mean and Standard deviation.In the study,it has been achieved the results that high school students have epistemological belief at every level,There is significant difference between epistemological beliefs and gender in one sub-factor, There is not a significant difference in other sub-factors, Epistemological beliefs of students have not any effects on their academic achievements and their epistemological beliefs are at an underdeveloped level. To the results of the study,proposals are presented
Bu araştırmanın temel amacı, lise öğrencilerinin epistemolojik inançlarının kimya dersi akademik başarılarına etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 öğretim yılında Adıyaman ili Esentepe Anadolu Lisesi’nin 10. sınıfında öğrenim görmekte olan toplam 110 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Acar (2008) tarafından geliştirilen “Asitler ve Bazlar Ünitesi Akademik Başarı Testi” ve Kaymak (2010) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Genel Epistemolojik İnanış Ölçeği” kullanılmıştır. Bağımsız gruplar t-testi, Pearson korelasyon testi, Ancova testi, Frekans, Yüzde, Aritmetik ortalama ve Standart sapma ile veriler çözümlenmiştir. Çalışmada lise öğrencilerinin her seviyede epistemolojik inanışlara sahip olduğu, epistemolojik inanışlarla cinsiyet arasında sadece tek bir alt faktörlerde anlamlı fark olduğu, diğer alt faktörlerde ise anlamlı fark olmadığı, öğrencilerin epistemolojik inanışlarının akademik başarıları üzerine anlamlı bir etkisi olmadığı ve öğrencilerin epistemolojik inanışlarının gelişmemiş düzeyde olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kavramlar: Epistemolojik inanış, Kimya, Fen eğitimi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İktisat |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Şubat 2015 |
Gönderilme Tarihi | 7 Şubat 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 54 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.