2020 yılının Mart ayında ilan edilen pandemi nedeniyle yüz yüze eğitim öğretim faaliyetlerine ara verilmiş ve bu faaliyetler tümüyle internet üzerinden sürdürülmeye başlanmıştır. Uzaktan eğitim kavramı yeni olmamakla birlikte, pandemi süreciyle kaçınılmaz ve zorunlu hale gelmiş ve eğitim hizmeti üzerinde çeşitli etkiler yaratmıştır. Bu etkileri incelemek için, Türkiye’de ve dünyada çeşitli araştırmalar yapılmıştır. Bu araştırmanın konusu, Türkiye’de ve Dünyada ne tür akademik yayınların yapıldığının ve bu yayınların eğilimlerinin neler olduğunun belirlenmesidir. Bu doğrultuda, pandemi dönemiyle ilgili eğitim araştırmalarının hangi temalar üzerinde gerçekleştirildiği ve hangi araştırma yöntemlerinin kullanıldığı araştırılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden tematik içerik analizi ile yürütülen bu araştırmada, araştırma konularına göre “pandemi döneminde uzaktan eğitim”, “eğitim basamağına göre pandemide eğitim”, “disiplinlere göre pandemide eğitim”, “pandemide eğitim hakkı” ve “pandemide eğitim politikası” ile ilgili araştırmaların yayımlandığı ve bu araştırmaların yöntemlerinin “nicel”, “nitel”, “karma” ve “literatür tarama” olduğu ortaya çıkarılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 80 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.