Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KHAN’IN E-ÖĞRENME ÇERÇEVESİ KAPSAMINDA ACİL DURUM UZAKTAN ÖĞRETİM SÜRECİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2022, Cilt: 21 Sayı: 83, 963 - 996, 01.07.2022
https://doi.org/10.17755/esosder.1054616

Öz

COVID-19 salgınından en çok etkilenen alanlardan biri eğitim alanı olmuş; acil durumlarda öğretim faaliyetlerinin devam ettirilmesini sağlamak amacıyla öğretimin uzaktan öğretim ortamına taşınması yoluyla hayatımıza giren ‘acil durum uzaktan öğretim süreci’ ile eğitimde farklı yönelim ve gelişimlerin hızlı bir şekilde gerçekleşmesi sağlanmıştır. Salgın sonrası dönemde de uzaktan öğretim faaliyetlerinin örgün ve yaygın eğitimde harmanlanmış öğrenme kapsamında devam ettirileceği politikası göz önüne alındığında, yaşanan acil durum uzaktan öğretim sürecinin tüm boyutlarıyla ele alınarak değerlendirilmesi, bu süreçten derslerin çıkarılması ve sonraki uygulamalar için iyileştirme çalışmalarının yapılması önem teşkil etmektedir. Bu çalışmada, acil durum uzaktan öğretim sürecinin Khan’ın sekiz boyutlu e-öğrenme çerçevesine göre öğretmen görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanmıştır. K12 düzeyinde eğitim veren öğretmenlerle durum çalışması kapsamında yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiş, elde edilen veriler MAXQDA 2020 programı ile içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçlarında acil durum uzaktan öğretim sürecinin pedagoji, teknoloji, arayüz tasarımı, değerlendirme, yönetim, kaynak desteği, etik ve kurumsal boyutlarına ilişkin değerlendirme, görüş ve öneriler sunulmuştur. Bu araştırma bulgularından hareketle uygulamadaki güçlü ve zayıf yönlerin belirlenerek her bir boyuta ilişkin iyileştirme çalışmalarının yapılması, gelecekte kurgulanacak uzaktan ve harmanlanmış eğitim süreçlerinde duyulacak ihtiyaçlara daha hazırlıklı olunmasına yardımcı olacaktır.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. Salgın sürecinde uzaktan eğitim ve öğrenci başarısını değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 253-271. https://doi.org/10.37669/milliegitim.781998
  • Affouneh, S., Salha, S., & Khlaif, Z. N. (2020). Designing quality e-learning environments for emergency remote teaching in coronavirus crisis. Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences, 11(2), 135-137. https://doi.org/10.30476/IJVLMS. 2020.86120.1033
  • Akkoyunlu, B., & Bardakcı, S. (2020). Pandemi döneminde uzaktan eğitim. https://portal.yokak.gov.tr/makale/pandemi-doneminde-uzaktan-egitim/
  • Akkuş, İ. ve Acar, S. (2017). Eş zamanlı öğrenme ortamlarında karşılaşılan teknik sorunların öğretici ve öğrenen üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 363-376. https://doi.org/10.17679/inuefd.340479
  • Alem, F., Plaisent, M., Zuccaro, C., & Bernard, P. (2016). Measuring e-Learning Readiness Concept: Scale Development and Validation Using Structural Equation Modeling. International Journal of e-Education, e-Business, e-Management and e-Learning, 6(4), 193-207. https://doi.org/10.17706/ijeeee.2016.6.4.193-207
  • Al-Emran, M., Elsherif, H. M., & Shaalan, K. (2016). Investigating attitudes towards the use of mobile learning in higher education. Computers in Human Behavior, 56, 93- 102. https://doi.org/10.1016/j.chb.2015.11.033
  • Almaghaslah D., & Alsayari, A. (2020). The effects of the 2019 novel coronavirus disease (COVID-19) outbreak on academic staff members: A case study of a Pharmacy School in Saudi Arabia. Risk Management and Healthcare Policy, 13, 795-802.
  • Altunçekiç, A. (2021). Uzaktan Eğitim: Öğrenci, Öğretmen, Teknoloji, Kurum ve Pedagoji. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 417-443.
  • Arslan, Y., & Şumuer, E. (2020). COVID-19 döneminde sanal sınıflarda öğretmenlerin karşılaştıkları sınıf yönetimi sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 201-230. https://doi.org/10.37669/milliegitim.791453
  • Asmara, R. (2020). Teaching English in a virtual classroom using whatsapp during COVID-19 pandemic. Language and Education Journal, 5(1), 16-27.
  • Auerbach, C. F. & Silverstein, L. B. (2003). Qualitative data: An introduction to coding and analysis. ABD: New York University Press.
  • Avcı Akbel, B. (2021). Türk Müziği nazariyatı dersinin acil uzaktan öğretim yoluyla verilmesinin değerlendirilmesi. B. Avcı Akbel (Ed.), Güzel Sanatlar Eğitimi Çalışmaları II. ss. 1-22. Akademisyen Yayınevi.
  • Bao, Y., & Hosseini, H. (2021, March). Computational Thinking, Perception, and Confidence in Distance Learning. In Proceedings of the 52nd ACM Technical Symposium on Computer Science Education (pp. 1253-1253).
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi- DEUHFED, 9(1). 23-28. https://bit.ly/31LvhjH
  • Birişçi, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 1(2), 24-40.
  • Bogdan, R. ve Biklen, S. K. (1992). Qualitative Research for Education. Allynand Bacon.
  • Bostan-Sarıoğlan, A. B., Altaş, R., & Şen, R. Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilimleri Dersinde Deney Yapmaya İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Araştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 371-394. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787933
  • Branch, R. M., & Dousay, T. A. (2015). Survey of instructional development models. Association for Educational Communications and Technology (AECT).
  • Burgess, S., & Sievertsen, H. H. (2020). Schools, skills, and learning: The impact of COVID-19 on education. VoxEu.org, 1(2). https://voxeu.org/article/impact-covid-19-education
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Chick, R. C., Clifton, G. T., Peace, K. M., Propper, B. W., Hale, D. F., Alseidi, A. A., & Vreeland, T. J. (2020). Using technology to maintain the education of residents during the COVID-19 pandemic. Journal of Surgical Education, 77(4), 729-732.
  • Cho, S. K., & Berge, Z. L. (2002). Overcoming Barriers To Distance Training And Education. USDLA Journal, 16(1), 16-34. Codreanu, T., & Celik, C. C. (2013). Effects of webcams on multimodal interactive learning. ReCALL, 25(1), 30–47.
  • Cornelius, S. (2014). Facilitating in a demanding environment: Experiences of teaching in virtual classrooms using web conferencing. British Journal of Educational Technology, 45(2), 260-271. https://doi.org/10.1111/bjet.12016
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research; planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (Fourth Edition). Pearson.
  • Çakır, Ö., Calp, H. M. Ve Doğan, A. (2015). Uzaktan Eğitimde İçerik Geliştirme Süreci: Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü Örneği. Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE, 4 (1), 1 – 20.
  • De Paepe, L., Zhu, C., & De Pryck, K. (2018). Drop-out, retention, satisfaction and attainment of online learners of Dutch in adult education. International Journal on E-Learning, 17(3), 303-323.
  • Demir, F., & Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292. https://doi.org/10.37669/milliegitim.775620
  • Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (2011). The SAGE Handbook of Qualitative Research. SAGE Publication.
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 95-112. https://doi.org/10.37669/milliegitim.768887
  • Eken, Ö., Tosun, N., & Tuzcu-Eken, D. (2020). Covid-19 Salgını ile Acil ve Zorunlu Uzaktan Eğitime Geçiş: Genel Bir Değerlendirme. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 113-128. https://doi.org/10.37669/milliegitim.780722
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 belirsizliğinde eğitim: İlkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43.
  • Gewin, V. (2020). Five tips for moving teaching online as COVID-19 takes hold. Nature, 580(7802), 295-296. https://moodle.technion.ac.il/pluginfile.php/1647117/mod_resource/content/1/CAREER%20FEATURE.pdf
  • Glesne C. (2010). Becoming qualitative researchers: An introduction (4t h ed.). Pearson Education, Inc.
  • Glesne, C. (2012). Nitel araştirmaya giriş. (Çev. Ali Ersoy, Pelin Yalçınoğlu). 1.bs. Anı Yayıncılık.
  • Gökbulut, B. (2020). Distance Education Students’ Opinions on Distance Education. Enriching Teaching and Learning Environments With Contemporary Technologies (pp. 138-152). IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-3383-3.ch008
  • Gökdaş, İ. Ve Kayri, M. (2005). E-Öğrenme Ve Türkiye Açısından Sorunlar, Çözüm Önerileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2).
  • Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1982). Epistemological and methodological bases of naturalistic inquiry. Educational Communication and Technology Journal, 30 (4), pp. 233-252. https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/BF02765185.pdf
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause review, 27, 1-12.
  • Holloway, I., & Wheeler, S. (1996). Qualitative research for nurses. Blackwell Science Ltd.
  • Horspool, A., & Lange, C. (2012). Applying the scholarship of teaching and learning: Student perceptions, behaviours and success online and face-to-face. Assessment & Evaluation in Higher Education, 37(1), 73-88. https://doi.org/10.1080/02602938.2010.496532
  • Huong, V. T. M. (2020). Factors Affecting Instructional Leadership in Secondary Schools to Meet Vietnam’s General Education. Innovation International Education Studies, 13(2), pp.48-60
  • Johnson, A. (2020). Online teaching with ZOOM: A guide for teaching and learning with videoconference platforms. Aaron Johnson.
  • Kaden, U. (2020). COVID-19 school closure-related changes to the professional life of a k–12 teacher. Education Sciences, 10(6), 165.
  • Karadağ, E. & Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. Ve Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Kartal, G., & Balcikanli, C. (2019). Tracking the culture of learning and readiness for learner autonomy in a Turkish context. TEFLIN Journal, 30(1), 22-46. https://doi.org/10.15639/teflinjournal.v30i1/22-46
  • Kear, K., Chetwynd, F., Williams, J. ve Donelan, H. (2012). Web conferencing for synchronous online tutorials: Perspectives of tutors using a new medium. Computers & Education, 58(3), 953-963. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2011.10.015
  • Keskin, M. & Özer-Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Khan, B. H. (Ed.). (2005). Managing e-learning: Design, delivery, implementation, and evaluation. IGI Global.
  • Koç, E. (2020). An evaluation of distance learning in higher education through the eyes of course ınstructors. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 25-39.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Sage Publishing.
  • Means, B., Bakia, M., & Murphy, R. (2014). Learning online. Taylor and Francis. https://doi.org/10.4324/9780203095959
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (Çev. Turan, S.). Nobel Yayıncılık (Özgün çalışma, 2009).
  • Merriam, S. B. ve Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and implementation. John Wiley & Sons.
  • Middlehurst, R., & Woodfield, S. (2004). International Quality Review and Distance Learning: Lessons from Five Countries. CHEA Occasional Paper. Council for Higher Education Accreditation.
  • Mohan, G., McCoy, S., Carroll, E., Mihut, G., Lyons, S. ve Domhnaill, C. M. (2020). Learning for all? Second-level education in Ireland during COVID-19. ESRI Survey and Statistical Report Series,92.
  • Morgan, C. & O’reily, M. (1999). Assesing Open and Distance Learners. Open and Distance Learners Series. Kogan Page Limited.
  • Morris, L., Wu, S., & Finnegan, C. (2005). Predicting retention in online general education courses. The American Journal of Distance Education, 19(1), 23–36. https://doi.org/10.1207/s15389286ajde1901_3
  • Neuwirth, L. S., Jović, S. & Mukherji, B. R. (2021). Reimagining higher education during and post-COVID-19: Challenges and opportunities. Journal of Adult and Continuing Education. 27(2). https://doi.org/10.1177/1477971420947738
  • Oreopoulos, P., Page, M. & Stevens, A. (2006), Does human capital transfer from parent to child? The intergenerational effects of compulsory schooling. Journal of Labor Economics 24(4): 729–760. https://doi.org/10.3386/w10164
  • Özdoğan, A. Ç., & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1265175
  • Özer, M. (2020). Educational policy actions by the ministry of national education in the times of COVID-19 Pandemic in Turkey. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3), 1124-1129.
  • Palloff, R. M. ve Pratt, K. (2013). Lessons from the virtual classroom: The realities of online teaching (2. baskı). Jossey-Bass.
  • Palvia, S., Aeron, P., Gupta, P., Mahapatra, D., Parida, R., Rosner, R., & Sindhi, S. (2018). Online Education: Worldwide Status, Challenges, Trends, and Implications. Journal of Global Information Technology Management, 21(4), 233-241. https://doi.org/10.1080/ 1097198X.2018.1542262
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. SAGE Publications.
  • Phelps, A. & Vlachopoulos, D. (2020). Successful transition to synchronous learning environments in distance education: A research on entry-level synchronous facilitator competencies. Education and Information Technologies, 25(3), 1511-1527. https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s10639-019-09989-x.pdf
  • Pınar, M. A., & Dönel-Akgül, G. (2020). Covid-19 Pandemi sürecinde fen bilimleri dersinin uzaktan eğitim ile verilmesine yönelik öğrenci görüşleri. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486.
  • Rachmadtullah, R., Aliyyah, R. R., Samsudin, A., Syaodih, E., Nurtanto, M. & Tambunan, A. R. S. (2020). The perceptions of primary school teachers of online learning during the COVID-19 pandemic period: A case study in Indonesia. Journal of Ethnic and Cultural Studies, 7(2), 90-109.
  • Ramos-Morcillo A.J, Leal-Costa, C., Moral-García J.E & Ruzafa-Martínez, M. (2020). Experiences of nursing students during the abrupt change from face-to-face to e-learning education during the first month of confinement due to COVID-19 in Spain. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(15), 5519. https://doi.org/10.3390/ijerph17155519
  • Rasheed, F. (2007). Factors Impeding Implementation Of Web-Based Distance Learning. AACE Journal, 15(3), 315-338.
  • Schram, T. (2006). Conceptualizing and Proposing Qualitative Research, 2nd ed. Pearson Education, Inc.
  • Sharts-Hopko, N. C. (2002). Assessing rigor in qualitative research. Journal of the Association of Nurses In Aids Care, 13 (4), 84-86.
  • Steel, C. (2012, November). Fitting learning into life: Language students’ perspectives on benefits of using mobile apps. In ascilite (pp. 875-880).
  • Sweeney, N. (2020). When the Covid-19 crisis finally ends, schools must never return to normal. The Guardian, 7.
  • Şahin İpek, D., Çetinkaya Aydın, G., Çelikdemir, K., Demirci Celep, N., & Sunar, S. (2020). COVID-19 sürecinde eğitim: Uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri.(Ed.) Emin Karip, Analiz Dizisi: 7. Türk Eğitim Derneği, Ankara. https://tedmem.org/yayin/covid-19-surecinde-egitim-uzaktan-ogrenme-sorunlar-cozum-onerileri
  • Talidong, K. J. B., & Toquero, C. M. D. (2021). Facing COVID-19 through Emergency Online Education Anchored in Khan’s Framework: Case of Philippine Teachers in Xi’an, China. European Journal of Interactive Multimedia and Education, 2(1), e02104. https://doi.org/10.30935/ejimed/9683
  • Tonbuloğlu, B., (2021). Türkiye’de acil durum uzaktan öğretim ve Eğitim Bilişim Ağı (EBA) incelemesi. (Politika Notu: 2021/26). İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı
  • Turan, S. (2020). Covid-19 Sürecinde okul müdürlerinin teknolojik liderliği. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 175-199. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788133
  • Türker, A., & Dündar, E. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde eğitim bilişim ağı (EBA) üzerinden yürütülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 323-342. https://doi.org/10.37669/milliegitim.738702
  • Uğur, N. G., & Koç, T. (2019). Leading and Teaching with Technology: School Principals’ Perspective. International Journal of Educational Leadership and Management, 7(1), 42-71.
  • UNESCO. (2020). COVID-19 Educational Disruption and Response. https://en.unesco.org/themes/education-emergencies/coronavirus-school-closures
  • Ünal, M., & Bulunuz, N. (2020). Covid-19 salgını dönemi uzaktan eğitim çalışmaları ve sonraki süreçle ilgili fen bilimleri öğretmenlerinin görüş ve önerileri. Milli Eğitim, 49(1), 343-369. https://doi.org/10.37669/milliegitim.775521
  • Wang, G., Zhang, Y., Zhao, J., Zhang, J., & Jiang, F. (2020). Mitigate the efects of home confnement on children during the COVID-19 outbreak. Lancet (London, England), 395(10228), 945–947. https://doi. org/10.1016/S0140-6736(20)30547-X
  • Yamamoto, S. G., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin. Yin, R. K. (2009). Case study research: Design and method (4th ed.). Sage.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri [Qualitative research methods in social sciences] (7th ed.). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8th ed.). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G. ve Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Palet
  • Yılmaz-İnce, E., Kabul, A., & Diler, İ. (2020). Distance education in higher education in the COVID-19 pandemic process: A case of Isparta Applied Sciences University. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 343-351.
  • Yolcu, H. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.

A REVIEW ON THE EMERGENCY REMOTE TEACHING PROCESS IN THE SCOPE OF KHAN’S E-LEARNING FRAMEWORK

Yıl 2022, Cilt: 21 Sayı: 83, 963 - 996, 01.07.2022
https://doi.org/10.17755/esosder.1054616

Öz

Education is among of the fields that have been most affected by the COVID-19 pandemic. With the transition to the remote teaching environment in an effort to ensure continuation of the teaching activities in emergency situations, the ‘emergency remote teaching process’ has been introduced to our lives, enabling different trends and developments in field of education to take place rapidly. In the light of the policy supporting continuation of distance education activities within the scope of blended learning in formal and non-formal education in the post-pandemic period, it is of importance that the emergency remote teaching process experienced is assessed from all aspects, lessons are learned from this process and efforts are made to ensure improvement for subsequent practices. This study aims to evaluate the emergency remote teaching process within the scope of teachers’ views according to Khan's eight-dimensional e-learning framework. Semi-structured interviews were conducted with the K12 teachers within the scope of the case study, and content analysis of the data was performed using MAXQDA 2020 software. In the results of the research, evaluations, opinions and suggestions regarding the pedagogy, technology, interface design, evaluation, management, resource support, ethical and institutional dimensions of the emergency remote teaching process were presented. The strengths and weaknesses in practice should be identified and improvements should be made for each of the mentioned dimensions on the basis of the research findings, so that it will be possible to better prepare for future needs that may arise during the distance remote and blended learning processes that will be designed.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. Salgın sürecinde uzaktan eğitim ve öğrenci başarısını değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 253-271. https://doi.org/10.37669/milliegitim.781998
  • Affouneh, S., Salha, S., & Khlaif, Z. N. (2020). Designing quality e-learning environments for emergency remote teaching in coronavirus crisis. Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences, 11(2), 135-137. https://doi.org/10.30476/IJVLMS. 2020.86120.1033
  • Akkoyunlu, B., & Bardakcı, S. (2020). Pandemi döneminde uzaktan eğitim. https://portal.yokak.gov.tr/makale/pandemi-doneminde-uzaktan-egitim/
  • Akkuş, İ. ve Acar, S. (2017). Eş zamanlı öğrenme ortamlarında karşılaşılan teknik sorunların öğretici ve öğrenen üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 363-376. https://doi.org/10.17679/inuefd.340479
  • Alem, F., Plaisent, M., Zuccaro, C., & Bernard, P. (2016). Measuring e-Learning Readiness Concept: Scale Development and Validation Using Structural Equation Modeling. International Journal of e-Education, e-Business, e-Management and e-Learning, 6(4), 193-207. https://doi.org/10.17706/ijeeee.2016.6.4.193-207
  • Al-Emran, M., Elsherif, H. M., & Shaalan, K. (2016). Investigating attitudes towards the use of mobile learning in higher education. Computers in Human Behavior, 56, 93- 102. https://doi.org/10.1016/j.chb.2015.11.033
  • Almaghaslah D., & Alsayari, A. (2020). The effects of the 2019 novel coronavirus disease (COVID-19) outbreak on academic staff members: A case study of a Pharmacy School in Saudi Arabia. Risk Management and Healthcare Policy, 13, 795-802.
  • Altunçekiç, A. (2021). Uzaktan Eğitim: Öğrenci, Öğretmen, Teknoloji, Kurum ve Pedagoji. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 417-443.
  • Arslan, Y., & Şumuer, E. (2020). COVID-19 döneminde sanal sınıflarda öğretmenlerin karşılaştıkları sınıf yönetimi sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 201-230. https://doi.org/10.37669/milliegitim.791453
  • Asmara, R. (2020). Teaching English in a virtual classroom using whatsapp during COVID-19 pandemic. Language and Education Journal, 5(1), 16-27.
  • Auerbach, C. F. & Silverstein, L. B. (2003). Qualitative data: An introduction to coding and analysis. ABD: New York University Press.
  • Avcı Akbel, B. (2021). Türk Müziği nazariyatı dersinin acil uzaktan öğretim yoluyla verilmesinin değerlendirilmesi. B. Avcı Akbel (Ed.), Güzel Sanatlar Eğitimi Çalışmaları II. ss. 1-22. Akademisyen Yayınevi.
  • Bao, Y., & Hosseini, H. (2021, March). Computational Thinking, Perception, and Confidence in Distance Learning. In Proceedings of the 52nd ACM Technical Symposium on Computer Science Education (pp. 1253-1253).
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi- DEUHFED, 9(1). 23-28. https://bit.ly/31LvhjH
  • Birişçi, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 1(2), 24-40.
  • Bogdan, R. ve Biklen, S. K. (1992). Qualitative Research for Education. Allynand Bacon.
  • Bostan-Sarıoğlan, A. B., Altaş, R., & Şen, R. Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilimleri Dersinde Deney Yapmaya İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Araştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 371-394. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787933
  • Branch, R. M., & Dousay, T. A. (2015). Survey of instructional development models. Association for Educational Communications and Technology (AECT).
  • Burgess, S., & Sievertsen, H. H. (2020). Schools, skills, and learning: The impact of COVID-19 on education. VoxEu.org, 1(2). https://voxeu.org/article/impact-covid-19-education
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Chick, R. C., Clifton, G. T., Peace, K. M., Propper, B. W., Hale, D. F., Alseidi, A. A., & Vreeland, T. J. (2020). Using technology to maintain the education of residents during the COVID-19 pandemic. Journal of Surgical Education, 77(4), 729-732.
  • Cho, S. K., & Berge, Z. L. (2002). Overcoming Barriers To Distance Training And Education. USDLA Journal, 16(1), 16-34. Codreanu, T., & Celik, C. C. (2013). Effects of webcams on multimodal interactive learning. ReCALL, 25(1), 30–47.
  • Cornelius, S. (2014). Facilitating in a demanding environment: Experiences of teaching in virtual classrooms using web conferencing. British Journal of Educational Technology, 45(2), 260-271. https://doi.org/10.1111/bjet.12016
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research; planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (Fourth Edition). Pearson.
  • Çakır, Ö., Calp, H. M. Ve Doğan, A. (2015). Uzaktan Eğitimde İçerik Geliştirme Süreci: Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü Örneği. Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE, 4 (1), 1 – 20.
  • De Paepe, L., Zhu, C., & De Pryck, K. (2018). Drop-out, retention, satisfaction and attainment of online learners of Dutch in adult education. International Journal on E-Learning, 17(3), 303-323.
  • Demir, F., & Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292. https://doi.org/10.37669/milliegitim.775620
  • Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (2011). The SAGE Handbook of Qualitative Research. SAGE Publication.
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 95-112. https://doi.org/10.37669/milliegitim.768887
  • Eken, Ö., Tosun, N., & Tuzcu-Eken, D. (2020). Covid-19 Salgını ile Acil ve Zorunlu Uzaktan Eğitime Geçiş: Genel Bir Değerlendirme. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 113-128. https://doi.org/10.37669/milliegitim.780722
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 belirsizliğinde eğitim: İlkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43.
  • Gewin, V. (2020). Five tips for moving teaching online as COVID-19 takes hold. Nature, 580(7802), 295-296. https://moodle.technion.ac.il/pluginfile.php/1647117/mod_resource/content/1/CAREER%20FEATURE.pdf
  • Glesne C. (2010). Becoming qualitative researchers: An introduction (4t h ed.). Pearson Education, Inc.
  • Glesne, C. (2012). Nitel araştirmaya giriş. (Çev. Ali Ersoy, Pelin Yalçınoğlu). 1.bs. Anı Yayıncılık.
  • Gökbulut, B. (2020). Distance Education Students’ Opinions on Distance Education. Enriching Teaching and Learning Environments With Contemporary Technologies (pp. 138-152). IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-3383-3.ch008
  • Gökdaş, İ. Ve Kayri, M. (2005). E-Öğrenme Ve Türkiye Açısından Sorunlar, Çözüm Önerileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2).
  • Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1982). Epistemological and methodological bases of naturalistic inquiry. Educational Communication and Technology Journal, 30 (4), pp. 233-252. https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/BF02765185.pdf
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause review, 27, 1-12.
  • Holloway, I., & Wheeler, S. (1996). Qualitative research for nurses. Blackwell Science Ltd.
  • Horspool, A., & Lange, C. (2012). Applying the scholarship of teaching and learning: Student perceptions, behaviours and success online and face-to-face. Assessment & Evaluation in Higher Education, 37(1), 73-88. https://doi.org/10.1080/02602938.2010.496532
  • Huong, V. T. M. (2020). Factors Affecting Instructional Leadership in Secondary Schools to Meet Vietnam’s General Education. Innovation International Education Studies, 13(2), pp.48-60
  • Johnson, A. (2020). Online teaching with ZOOM: A guide for teaching and learning with videoconference platforms. Aaron Johnson.
  • Kaden, U. (2020). COVID-19 school closure-related changes to the professional life of a k–12 teacher. Education Sciences, 10(6), 165.
  • Karadağ, E. & Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. Ve Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Kartal, G., & Balcikanli, C. (2019). Tracking the culture of learning and readiness for learner autonomy in a Turkish context. TEFLIN Journal, 30(1), 22-46. https://doi.org/10.15639/teflinjournal.v30i1/22-46
  • Kear, K., Chetwynd, F., Williams, J. ve Donelan, H. (2012). Web conferencing for synchronous online tutorials: Perspectives of tutors using a new medium. Computers & Education, 58(3), 953-963. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2011.10.015
  • Keskin, M. & Özer-Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Khan, B. H. (Ed.). (2005). Managing e-learning: Design, delivery, implementation, and evaluation. IGI Global.
  • Koç, E. (2020). An evaluation of distance learning in higher education through the eyes of course ınstructors. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 25-39.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Sage Publishing.
  • Means, B., Bakia, M., & Murphy, R. (2014). Learning online. Taylor and Francis. https://doi.org/10.4324/9780203095959
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (Çev. Turan, S.). Nobel Yayıncılık (Özgün çalışma, 2009).
  • Merriam, S. B. ve Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and implementation. John Wiley & Sons.
  • Middlehurst, R., & Woodfield, S. (2004). International Quality Review and Distance Learning: Lessons from Five Countries. CHEA Occasional Paper. Council for Higher Education Accreditation.
  • Mohan, G., McCoy, S., Carroll, E., Mihut, G., Lyons, S. ve Domhnaill, C. M. (2020). Learning for all? Second-level education in Ireland during COVID-19. ESRI Survey and Statistical Report Series,92.
  • Morgan, C. & O’reily, M. (1999). Assesing Open and Distance Learners. Open and Distance Learners Series. Kogan Page Limited.
  • Morris, L., Wu, S., & Finnegan, C. (2005). Predicting retention in online general education courses. The American Journal of Distance Education, 19(1), 23–36. https://doi.org/10.1207/s15389286ajde1901_3
  • Neuwirth, L. S., Jović, S. & Mukherji, B. R. (2021). Reimagining higher education during and post-COVID-19: Challenges and opportunities. Journal of Adult and Continuing Education. 27(2). https://doi.org/10.1177/1477971420947738
  • Oreopoulos, P., Page, M. & Stevens, A. (2006), Does human capital transfer from parent to child? The intergenerational effects of compulsory schooling. Journal of Labor Economics 24(4): 729–760. https://doi.org/10.3386/w10164
  • Özdoğan, A. Ç., & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1265175
  • Özer, M. (2020). Educational policy actions by the ministry of national education in the times of COVID-19 Pandemic in Turkey. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3), 1124-1129.
  • Palloff, R. M. ve Pratt, K. (2013). Lessons from the virtual classroom: The realities of online teaching (2. baskı). Jossey-Bass.
  • Palvia, S., Aeron, P., Gupta, P., Mahapatra, D., Parida, R., Rosner, R., & Sindhi, S. (2018). Online Education: Worldwide Status, Challenges, Trends, and Implications. Journal of Global Information Technology Management, 21(4), 233-241. https://doi.org/10.1080/ 1097198X.2018.1542262
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. SAGE Publications.
  • Phelps, A. & Vlachopoulos, D. (2020). Successful transition to synchronous learning environments in distance education: A research on entry-level synchronous facilitator competencies. Education and Information Technologies, 25(3), 1511-1527. https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s10639-019-09989-x.pdf
  • Pınar, M. A., & Dönel-Akgül, G. (2020). Covid-19 Pandemi sürecinde fen bilimleri dersinin uzaktan eğitim ile verilmesine yönelik öğrenci görüşleri. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486.
  • Rachmadtullah, R., Aliyyah, R. R., Samsudin, A., Syaodih, E., Nurtanto, M. & Tambunan, A. R. S. (2020). The perceptions of primary school teachers of online learning during the COVID-19 pandemic period: A case study in Indonesia. Journal of Ethnic and Cultural Studies, 7(2), 90-109.
  • Ramos-Morcillo A.J, Leal-Costa, C., Moral-García J.E & Ruzafa-Martínez, M. (2020). Experiences of nursing students during the abrupt change from face-to-face to e-learning education during the first month of confinement due to COVID-19 in Spain. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(15), 5519. https://doi.org/10.3390/ijerph17155519
  • Rasheed, F. (2007). Factors Impeding Implementation Of Web-Based Distance Learning. AACE Journal, 15(3), 315-338.
  • Schram, T. (2006). Conceptualizing and Proposing Qualitative Research, 2nd ed. Pearson Education, Inc.
  • Sharts-Hopko, N. C. (2002). Assessing rigor in qualitative research. Journal of the Association of Nurses In Aids Care, 13 (4), 84-86.
  • Steel, C. (2012, November). Fitting learning into life: Language students’ perspectives on benefits of using mobile apps. In ascilite (pp. 875-880).
  • Sweeney, N. (2020). When the Covid-19 crisis finally ends, schools must never return to normal. The Guardian, 7.
  • Şahin İpek, D., Çetinkaya Aydın, G., Çelikdemir, K., Demirci Celep, N., & Sunar, S. (2020). COVID-19 sürecinde eğitim: Uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri.(Ed.) Emin Karip, Analiz Dizisi: 7. Türk Eğitim Derneği, Ankara. https://tedmem.org/yayin/covid-19-surecinde-egitim-uzaktan-ogrenme-sorunlar-cozum-onerileri
  • Talidong, K. J. B., & Toquero, C. M. D. (2021). Facing COVID-19 through Emergency Online Education Anchored in Khan’s Framework: Case of Philippine Teachers in Xi’an, China. European Journal of Interactive Multimedia and Education, 2(1), e02104. https://doi.org/10.30935/ejimed/9683
  • Tonbuloğlu, B., (2021). Türkiye’de acil durum uzaktan öğretim ve Eğitim Bilişim Ağı (EBA) incelemesi. (Politika Notu: 2021/26). İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı
  • Turan, S. (2020). Covid-19 Sürecinde okul müdürlerinin teknolojik liderliği. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 175-199. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788133
  • Türker, A., & Dündar, E. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde eğitim bilişim ağı (EBA) üzerinden yürütülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 323-342. https://doi.org/10.37669/milliegitim.738702
  • Uğur, N. G., & Koç, T. (2019). Leading and Teaching with Technology: School Principals’ Perspective. International Journal of Educational Leadership and Management, 7(1), 42-71.
  • UNESCO. (2020). COVID-19 Educational Disruption and Response. https://en.unesco.org/themes/education-emergencies/coronavirus-school-closures
  • Ünal, M., & Bulunuz, N. (2020). Covid-19 salgını dönemi uzaktan eğitim çalışmaları ve sonraki süreçle ilgili fen bilimleri öğretmenlerinin görüş ve önerileri. Milli Eğitim, 49(1), 343-369. https://doi.org/10.37669/milliegitim.775521
  • Wang, G., Zhang, Y., Zhao, J., Zhang, J., & Jiang, F. (2020). Mitigate the efects of home confnement on children during the COVID-19 outbreak. Lancet (London, England), 395(10228), 945–947. https://doi. org/10.1016/S0140-6736(20)30547-X
  • Yamamoto, S. G., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin. Yin, R. K. (2009). Case study research: Design and method (4th ed.). Sage.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri [Qualitative research methods in social sciences] (7th ed.). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8th ed.). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G. ve Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Palet
  • Yılmaz-İnce, E., Kabul, A., & Diler, İ. (2020). Distance education in higher education in the COVID-19 pandemic process: A case of Isparta Applied Sciences University. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 343-351.
  • Yolcu, H. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.
Toplam 90 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Betül Tonbuloğlu 0000-0003-1542-2380

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2022
Gönderilme Tarihi 7 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 21 Sayı: 83

Kaynak Göster

APA Tonbuloğlu, B. (2022). KHAN’IN E-ÖĞRENME ÇERÇEVESİ KAPSAMINDA ACİL DURUM UZAKTAN ÖĞRETİM SÜRECİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(83), 963-996. https://doi.org/10.17755/esosder.1054616

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.