COVID-19 salgınından en çok etkilenen alanlardan biri eğitim alanı olmuş; acil durumlarda öğretim faaliyetlerinin devam ettirilmesini sağlamak amacıyla öğretimin uzaktan öğretim ortamına taşınması yoluyla hayatımıza giren ‘acil durum uzaktan öğretim süreci’ ile eğitimde farklı yönelim ve gelişimlerin hızlı bir şekilde gerçekleşmesi sağlanmıştır. Salgın sonrası dönemde de uzaktan öğretim faaliyetlerinin örgün ve yaygın eğitimde harmanlanmış öğrenme kapsamında devam ettirileceği politikası göz önüne alındığında, yaşanan acil durum uzaktan öğretim sürecinin tüm boyutlarıyla ele alınarak değerlendirilmesi, bu süreçten derslerin çıkarılması ve sonraki uygulamalar için iyileştirme çalışmalarının yapılması önem teşkil etmektedir. Bu çalışmada, acil durum uzaktan öğretim sürecinin Khan’ın sekiz boyutlu e-öğrenme çerçevesine göre öğretmen görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanmıştır. K12 düzeyinde eğitim veren öğretmenlerle durum çalışması kapsamında yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiş, elde edilen veriler MAXQDA 2020 programı ile içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçlarında acil durum uzaktan öğretim sürecinin pedagoji, teknoloji, arayüz tasarımı, değerlendirme, yönetim, kaynak desteği, etik ve kurumsal boyutlarına ilişkin değerlendirme, görüş ve öneriler sunulmuştur. Bu araştırma bulgularından hareketle uygulamadaki güçlü ve zayıf yönlerin belirlenerek her bir boyuta ilişkin iyileştirme çalışmalarının yapılması, gelecekte kurgulanacak uzaktan ve harmanlanmış eğitim süreçlerinde duyulacak ihtiyaçlara daha hazırlıklı olunmasına yardımcı olacaktır.
Acil durum uzaktan öğretim Khan e-öğrenme çerçevesi e-öğrenmenin boyutları COVID-19
Education is among of the fields that have been most affected by the COVID-19 pandemic. With the transition to the remote teaching environment in an effort to ensure continuation of the teaching activities in emergency situations, the ‘emergency remote teaching process’ has been introduced to our lives, enabling different trends and developments in field of education to take place rapidly. In the light of the policy supporting continuation of distance education activities within the scope of blended learning in formal and non-formal education in the post-pandemic period, it is of importance that the emergency remote teaching process experienced is assessed from all aspects, lessons are learned from this process and efforts are made to ensure improvement for subsequent practices. This study aims to evaluate the emergency remote teaching process within the scope of teachers’ views according to Khan's eight-dimensional e-learning framework. Semi-structured interviews were conducted with the K12 teachers within the scope of the case study, and content analysis of the data was performed using MAXQDA 2020 software. In the results of the research, evaluations, opinions and suggestions regarding the pedagogy, technology, interface design, evaluation, management, resource support, ethical and institutional dimensions of the emergency remote teaching process were presented. The strengths and weaknesses in practice should be identified and improvements should be made for each of the mentioned dimensions on the basis of the research findings, so that it will be possible to better prepare for future needs that may arise during the distance remote and blended learning processes that will be designed.
Emergency remote teaching Khan e-learning framework dimensions of e-learning COVID-19
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 21 Sayı: 83 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.