Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin öz düzenleme, psikolojik kırılganlık ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin farklı değişkenler açısından ilişkilerinin incelenmesidir. İlişkisel tarama tipi kullanılan araştırmanın çalışma grubunu Düzce Üniversitesinin çeşitli fakültelerinde (Tıp Fakültesi, Eğitim Fakültesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, İlahiyat Fakültesi, Spor Bilimleri Fakültesi, İşletme Fakültesi, Teknoloji Fakültesi, Ziraat Fakültesi, Sağlık Bilimleri Sosyal Bilimler, Fen ve Edebiyat Fakültesi ve Orman Fakültesi) öğrenim gören toplam 1112 öğrenci oluşturmaktadır. Algılanan Öz-düzenleme Ölçeği, Psikolojik Kırılganlık Ölçeği ve Psikolojik İyi Oluş Ölçeği kullanılarak veri toplanan araştırmanın nicel analizi sonucunda, öğrenim görülen fakülte değişkenine göre öğrencilerin psikolojik kırılganlıkları arasında anlamlı bir farklılık görülmezken; öğrencilerin öz-düzenleme ve psikolojik iyi oluş düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Öğrencilerin memnuniyet değişkenine (düşük, yüksek, orta) göre öz-düzenleme, psikolojik kırılganlık ve psikolojik iyi oluş düzeyleri arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Cinsiyet değişkenine göre yapılan t-testi analizi neticesinde ise kız öğrencilerin öz-düzenleme düzeylerinin erkek öğrencilere oranla anlamlı düzeyde yüksek olduğu; aynı şekilde kız öğrencilerin psikolojik kırılganlıklarının da erkek öğrencilere oranla anlamlı düzeyde yüksek olduğu; psikolojik iyi oluş düzeylerinde ise cinsiyete göre anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Son olarak yapılan çoklu doğrusal regresyon analizi neticesinde üniversite öğrencilerinin öz-düzenleme ve psikolojik kırılganlıkları ile psikolojik iyi oluş düzeyleri arasında anlamlı düzeyde bir ilişki olduğu gözlemlenmiştir.
The aim of this study is to examine the effects of perceived self-regulation and psychological vulnerability variables in predicting the psychological well-being levels of university students. In line with the determined purpose, these three variables; It was also examined whether it differs according to the faculties of education, the satisfaction of the students and gender. In line with the determined purpose, it was also examined whether these three variables differ according to the faculties of education, student satisfaction and gender. The study group of the research, which was conducted with the relational scanning survey type method, consisted of various faculties of Düzce University (Faculty of Medicine, Faculty of Education, Faculty of Art, Design and Architecture, Faculty of Theology, Faculty of Sport Sciences, Faculty of Business, Faculty of Technology, Faculty of Agriculture, Health Sciences, Social Sciences, Science and Technology). Faculty of Letters and Faculty of Forestry) consists of 1112 students in total. Personal information form, “Psychological Well-Being Scale”, “Perceived Self-Regulation Scale” and “Psychological Vulnerability Scale” were used as data collection tools in the study. As a result of the quantitative analysis of the study using multiple linear regression, it was observed that there was a significant relationship between the self-regulation and psychological fragility of university students and their psychological well-being. While students' psychological well-being and perceived self-regulation levels affect positively; It it has been observed that psychological fragility affects negatively.
Keywords: selfSelf-regulation, psychological vulnerability, psychological well-being.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 2 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 21 Sayı: 84 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.