20. yüzyılda müzik öğretim yöntemleri denildiğinde Dalcroze, Kodály ve Orff’un yaklaşımları ön plana çıkmaktadır. Bu yaklaşımların yaygın ve popüler olmasında nitelikli felsefe, teknik ve içeriklerinin yanı sıra Avrupa ülkelerinin bu yaklaşımların yaygınlığı üzerinde dominant bir rol oynamasının etkisinden de bahsedilebilir. Bu yüzyılda “Demirperde” ülkelerinin içe kapalı yapısına rağmen bu ülkelerdeki müzik eğitimcilerinin Avrupa’daki gelişmelerden haberdar olduğu ve eski Sovyetler Birliği’nin neredeyse tüm ülkelerinde müzik eğitiminin temelini oluşturan Rus müzik ekolünün Avrupa ülkelerinin mevcut yaklaşımlarının sentezinden oluştuğu söylenebilir. Bu bağlamda, araştırmada 20. yüzyılda Rus müzik eğitimi ekollerinden; E.V. Davidova – S. F. Zaporozhets, P. Veys ve D. B. Kabalevsky’nin müzik eğitimi metotları incelenerek, bu metotların Dalcroze, Kodály ve Orff’un yaklaşımlarından etkilenişlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Aynı zamanda bu çalışma ile Türkiye’de yeterince bilinmediği düşünülen bu üç Rus ekolünün derinlikli ele alınarak bundan sonra yapılacak çalışmalara ışık tutacağı düşünülmüştür. Çalışma, betimsel araştırma türlerinden tarama yöntemi ile desenlenmiştir. Veriler doküman analizi ve öz deneyimsel bir yaklaşımla elde edilmiştir. Çalışma sonucunda Türkiye’de bilinen batı müziği yaklaşımları ile yeterince tanınmadığı düşünülen Rus müzik eğitimi yaklaşımlarının karşılaştırmalı analizi yapılarak yorumlanmıştır.
Müzik öğretimi yöntemleri Okul öncesi müzik eğitimi Genel müzik eğitimi Batı müzik eğitimi yaklaşımları Rus Ekolü Dans Marş Şarkı
When it comes to music teaching methods in the 20th century, the approaches of Dalcroze, Kodály and Orff come to the fore. In addition to their qualified philosophy, techniques and content, the prevalence and popularity of these approaches can also be mentioned, as well as the influence of European countries playing a dominant role on the prevalence of these approaches. Despite the introverted nature of the "Iron Curtain" countries in this century, it can be said that the music educators in these countries were aware of the developments in Europe and that the Russian music school, which formed the basis of music education in almost all countries of the former Soviet Union, is a synthesis of the current approaches of European countries. In this regard, the music education methods by Davidova – Zaporozhets, P. Veys and D. B. Kabalevsky music education method which are the music education systems of Russia in 20th century were examined in our study and it was aimed to reveal the influence of European education systems on Russian. This study aimed to introduce these approaches to the literature, which are considered to be not known enough in our country, and it was thought that it would shed light on future studies. The study was designed with the scanning method, which is one of the descriptive research types. The data were obtained through document analysis and a self-experimental approach. As a result of the study, a comparative analysis was conducted on western musical approaches that are known in our country and Russian education systems that are not known well.
Music Education Approach Pre-School Music Education General Music Education Western Music Education Approaches Russian School Dance March Song
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Mart 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 4 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 6 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 22 Sayı: 86 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.