In recent years, Turkish has become a language of great importance among international languages (due to economic, military, political, educational, etc). Learners who want to learn Turkish in Türkiye or in their own country for different reasons generally receive "general Turkish" education in language teaching centers. However, since this situation does not adequately meet the different language learning needs of different target groups, it is thought that Turkish education should be given to the mentioned groups for specific purposes. Therefore, in this study, it is aimed to offer a suggestion that the mentioned education, teaching of professional Turkish which is accepted as a sub-branch of Turkish teaching for special purposes, should be started from the B1 level, not after the C1 or the C2 level. This study was patterned with a survey model. The data of the study was obtained by the document analysis technique, one of the qualitative research methods. In the study, primarily, descriptors of the professional field and language in the Common European Framework of Reference (CEFR) were determined, and then new descriptors that could be gained in the aforementioned field were determined based on the characteristics of the professional language. Identified descriptors were added to the tables and evaluations were made by associating them with professional Turkish teaching as a foreign language. In light of the evaluations, it has been concluded that professional Turkish teaching as a foreign language can be started at the B1 level.
Son yıllarda Türkçe, uluslararası diller arasında (ekonomik, askeri, siyasi, eğitim gibi nedenlerle) büyük öneme sahip bir dil haline gelmiştir. Farklı nedenlerle Türkiye’de veya kendi ülkelerinde Türkçe öğrenmek isteyen öğreniciler genellikle dil öğretim merkezlerinde “genel Türkçe” eğitimi almaktadır. Ancak bu durum, farklı hedef grupların farklı dil öğrenme ihtiyaçlarını yeterince karşılamadığı için sözü edilen gruplara özel amaçlar için Türkçe eğitimin verilmesi gerektiği düşünülmektedir. Bu nedenle bu çalışmada, özel amaçlar için Türkçe öğretiminin bir alt dalı olarak kabul edilen mesleki Türkçe öğretiminin C1 veya C2 düzeyi sonrasında değil; sözü edilen öğretime B1 düzeyinden itibaren başlatılması gerektiğine ilişkin bir öneri sunulması amaçlanmıştır. Bu çalışma, tarama modeliyle desenlenmiştir. Çalışmanın verileri, nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniğiyle elde edilmiştir. Çalışmada öncelikle, Avrupa Ortak Başvuru Metninde (AOBM) yer alan mesleki alan ve dile dair tanımlayıcılar tespit edilmiş, sonrasında mesleki dilin özelliklerinden hareketle sözü edilen alana dair kazanım olabilecek yeni tanımlayıcılar belirlenmiştir. Belirlenen tanımlayıcılar tablolara eklenmiş ve yabancı dil olarak mesleki Türkçe öğretimiyle ilişkilendirilerek değerlendirmeler yapılmıştır. Yapılan değerlendirmeler ışığında yabancı dil olarak mesleki Türkçe öğretiminin B1 düzeyinden itibaren başlatılabileceği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Mart 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 4 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 22 Sayı: 86 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.